Homey och Ikea Dirigera

Tjena!
Fungerar Ikea Dirigera i Homeyn? (2019)
Tacksam för svar

2 Likes

Inte Ànnu.

1 Like

Kan jag följa det arbetet nÄgonstans?

Underbart!

Den tis 16 maj 2023 17:51Ola Eriksson via Homey Community Forum <notifications@athom.discoursemail.com> skrev:

1 Like

Det ser vi fram emot :slight_smile:

Var har du lÀst detta?

Kommer det att bli en ny app eller en uppdatering av den eksisterande appen?

@OlaEriksson hÀvdar mycket, men har aldrig visat en fungerande app. Han slutade ocksÄ svara pÄ flera frÄgor som stÀlldes till honom.
NÄgon annan jobbar pÄ det nu, se hÀr:

Det Àr ju precis attityd och kommentarer som din, som gör att man tappar lusten att arbeta pÄ projekt. Jag har ingen som helst skyldighet att stÄ till svars mot varken dej eller nÄgon annan. Detta Àr ett fritidsprojekt jag arbetar pÄ, nÀr jag har tid och lust. Vill du ha nÄgot mer Àn sÄ fÄr du betala nÄn annan för att göra det. Eller kanske göra sjÀlv?
Appen funkar, gör det jag sjÀlv behöver den till och ligger ute i appstoren för test, men nÀr folk som du klÀcker massa dryga kommentarer och har sur attityd, sÄ kÀnner jag ju enbart att jag lika gÀrna kan skita i att slÀppa den publikt, sÄ kan du skriva en egen app istÀllet.

Fatta att jag inte gör det hÀr för varken dej eller nÄgon annan. Jag gjorde det för att jag ville köra dirigera i Homey (vilket jag nu gör) och för att jag tyckte det var kul. Men du har ju nu pÄ egen hand tagit det roliga ur det. SÄ vad Àr dÄ motivationen till att fortsÀtta tycker du?

1 Like

Konstigt att ingen kan hitta appen i App Store och nÀr vi frÄgar om det sÄ svarar du inte. Jag var inte oförskÀmd i min kommentar ovan. Jag sponsrar regelbundet apputvecklare, som ocksÄ kan bekrÀfta det.

Men utan en app i appbutiken eller utvecklarsvar (du har blivit tillfrÄgad flera gÄnger) finns det inte mycket att sponsra. Din kommentar ovan fÄr mig att besluta mig för att inte sponsra dig heller.

Ha kul med din app som ingen annan kan anvÀnda lÀngre. Jag gillar att lÀgga mina kort pÄ den andra utvecklaren. Detta Àr mitt sista svar pÄ denna diskussion. HejdÄ!

Perfekt, dÄ kan du ju sponsra din kompis app istÀllet dÀr dÄ, sÄ kanske det blir en app till homey till slut. Jag har absolut noll intresse av din eller nÄgon annans sponsring.
Du har haft en dryg attityd bÄde hÀr och i andra trÄdar. Och agerat som att det pÄ nÄtt sÀtt skulle vara min skyldighet att ge dig en app och support, bara för att jag visade att den lÄg ute pÄ betatestare.
Att jag sedan vÀljer vilka jag bjuder in till test tar jag mig fulla rÀtten till, och det Àr ju just för att slippa fÄ in din typ av attityd i den gruppen.

@OlaEriksson Geez, stop being such a drama queen. Either release it, or don’t release it - noone cares really. :slight_smile: Open-source it, instead of sitting on the code, maybe we can finish it together or something. It’s not like this is such a secret rocket-science thing.

2 Likes

@favoretti You’re probably right, no one cares, so yet another reason to focus on other projects that brings more joy, thanks!
Besides, your app seems to be coming along well, so no reason to have two apps providing the same thing. Looking forward to seeing it in action!
Best of luck!

Hej allesammans! Jag har en Homey 2019 och ca 30 lampor och sensorer frÄn trÄdfri. Köpte nyss nya Dirigera för jag ville ha nyare och bÀttre grejer. Jag tog för givet att det fanns stöd för Dirigera i Homey :tired_face:

Har provat köra med Ikeas lampor direkt i Homey men det blir för lÄng fördröjning jÀmfört att ha dom i ikeas hub och hubben ansluten till Homey.

Kommer det bli nÄn support snart för Dirigera eller Àr det bara att slÀnga och fortsÀtta anvÀnda den gamla hubben?

Finns det nĂ„n “wishlist” dĂ€r man kan be om att fĂ„ en app gjord?

Mvh Kim

För Homey Pro (Early 2023) sÄ stödjer den Matter och att ansluta mot en Matter Bridge.
IKEA har ju lovat att stödja Matter i Dirigera och dÄ Àr det högst troligt just Matter Bridge.
Just nu sÄ gÄr ryktet att Matter Bridge i IKEA Dirigera snart lanseras.

För andra varianter av Homey sÄ finns det ingen lösning att kommunicera med IKEA Dirigera i sikte.

tis 12 sep. 2023 kl. 21:41 skrev Rickard Dehlin via Homey Community Forum <notifications@athom.discoursemail.com>:

| RickardDehlin
September 12 |

  • | - |

För Homey Pro (Early 2023) sÄ stödjer den Matter och att ansluta mot en Matter Bridge.
IKEA har ju lovat att stödja Matter i Dirigera och dÄ Àr det högst troligt just Matter Bridge.
Just nu sÄ gÄr ryktet att Matter Bridge i IKEA Dirigera snart lanseras.

För andra varianter av Homey sÄ finns det ingen lösning att kommunicera med IKEA Dirigera i sikte.


Visit Topic or reply to this email to respond.

To unsubscribe from these emails, click here.

Ahaa okej. Trist att jag inte kollade upp det innan jag köpte den. Tack för infon.

Nu verkar de ha sparkat igĂ„ng Matter, det behöver aktiveras under “verkstad”. Jag kan dock inte connecta, nĂ„gon som fĂ„tt det att lira?