Homey expert gezocht

Hi allen,

Ik ben inmiddels een ruime maand in het bezit van een Homey. Ik merk alleen dat ik er (door onkunde) nog niet het maximale uithaal. Ik ben in het bezit van redelijk wat ‘smart’ apparaten (Sonos, Hue, Switchbot, Google assistant).

Ik haal veel informatie van dit forum maar op de een of andere manier lukt het me nog niet. Vraag: is er op dit forum een expert uit (regio) Amsterdam die mij een dag(deel) op ging wil helpen (tegen betaling).

Groeten,
Hessel

Kom zelf niet uit regio A’dam, en zie mij zelf ook niet al expert.
Maar ik zou je toch willen aanraden je goed in te lezen, vragen te stellen, onderzoeken, en het zelf proberen.

Uiteraard kan je iemand in huren, om maar zo te zeggen, maar je leert er dan niks van.
Ik zou de mooiste flow voor je kunnen maken, maar wat als er een update komt, en de flow is om zeep, of je wilt toch iets anders? Dan zit je, want je hebt geen idee hoe.
Uiteraard staat het je vrij hoor, en zie het niet al aanval o.i.d.

Ben zelf jaren geleden zelf ook zo begonnen, nul kennis van smarthome. Maar het gezegde “al doende leert men” is zeker waar. Het is vallen en opstaan, tot frustratie aan toe op een gegeven moment.
De learning curve kan soms wat steil zijn, maar geloof me, je zult je zelf dankbaar zijn als je het zelf uit zoekt ipv dat iemand het voor kauwt.

I.i.g. veel succes.

Helemaal met je eens. Ik ben ook niet op zoek naar iemand die het even voor me instelt maar vooral naar iemand die me op weg helpt zodat de learning curve wat sneller gaat. Ik zie op dit forum door de bomen het bos even niet meer en ik irriteer me als flows niet werken zoals ik had gehoopt/verwacht.

1 Like

Waar woon je, het gebied wat je aangeeft is nogal groot.

Amsterdam Oost

Je kunt inderdaad iemand laten komen, maar je leert ook vooral door te doen, je in te lezen en te proberen.

Wat tips:

  • loop eens door je huis, en zoek eens op apps bij elk ding dat je tegen komt. Zo heb ik mijn bed, router en zaken van mijn NAS toegevoegd, naast het standaard werk.
  • loop de top-lijstjes in elke categorie door om te kijken wat die apps zijn en doen. Er zijn een aantal must haves. Ik ben overigens alle apps doorgelopen, zo kwam ik achter leuke dingen (zoals de afval app)
  • maak flows, test ze met verschillende waarden en kijk wat er gebeurd.
  • vraag op het forum, lees topics door en speur op het internet.

Vooral door zelf veel te doen leer je enorm. En heb je weer nieuwe mogelijkheden om nog meer te doen. Oh, en daarnaast: post vragen echt op 't forum. Iedereen is beginner geweest! Daarnaast kun je ook best makkelijk 1 op 1 met mensen berichten sturen.