Homey bridge geen sync button google assistant

Ik heb ondanks dat ik op mijn iphone via google assistent en google home de homey op juiste manier heb gekoppeld omgekeerd vanuit homey niet de optie button om te syncen met google home. heb al van alles geprobeerd met nieuwe install etc. Iemand ervaring mee of een oplossing?

Ik las ook ergens dat je de apparaten (merken) die niet in de homey bridge herkenbaar zijn, maar die je via andere apps wel in google home kunt koppelen vervolgens ook in homey bridge in flows te gebruiken zijn via de google home/assistant koppeling.

Ik heb het idee dat dit helemaal niet kan. Kan iemand dit bevestigen?

bij voorbaat dank groet, Allard

Hi Allard,
Ik heb gisteren Homey toegevoegd aan GHome. De tado thermostaat op Homey Cloud/beta/bridge verscheen in GHome na “hey google, synchroniseer apparaten” te roepen.
Ik kon de thermostaat uitlezen, en hoger/lager zetten, dus t werkt.
De sync schuif kwam niet tevoorschijn, dus die bestaat blijkbaar niet in Homey Cloud, enkel op Homey Pro.

Dat kan met Homey Pro, d.m.v. een virtuele schakelaar.
Maar theoretisch zou je een ‘echte’ schakelaar of bv. een lamp binnen Homey Cloud kunnen gebruiken om een GHome apparaat aan te sturen.
Het is ws. wel zaak om na ieder nieuw toegevoegd apparaat/apparaten op Homey cloud, de synchroniseer opdracht te roepen.