Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

@Bram ^^

Ik zat er vanmiddag nog aan te denken. Tevens zou het mooi zijn om er eentje op te starten hoe je in vredesnaam met het onderdeel "logica"moet omgaan. Daar zou ik graag nog wel wat van willen leren

1 Like

Misschien wat aparte posts in de flow categorie voor logic?

1 Like

Ik heb al Athom zelf al een email gestuurd maar geen reactie.
Hoe moet je de V2 installeren als je geen smartphone heb?
Wanneer komt er een desktop programma?
Of is deze er al maar kan ik hem niet niet vinden op de website?

Je kan alleen v2 instaleren met smartphone, omdat dat de enige manier is om Homey te gebruiken na de tijd.
Vanuit athom komt er geen desktop gedeelte, dit zal vanuit de community moeten komen.

Dankjewel voor je replay.
Dus ik moet naar andere systeem gaan zoeken omdat Athom hun product ter doden hebben gemaakt.
Dan zijn ze nu wel goed bezig met een top product stuk te maken.
Zodat al hun gebruikers die in hun apparaat gebruiken en ter vrede waren afscheid moet nemen en een andere product moet gaan zoeken.

1 Like

Inderdaad. En daar bestaat zelfs een afzonderlijk topic voor waar je met gelijkgezinden van gedachten kan wisselen:

Vergeet aub niet dat Athom hier niet meeleest. Dit is dus zoā€™n beetje als preken voor een lege kerkā€¦

Oh dat maakt niet uit hoor. Ook als ze het lezen is het preken in een lege kerk

2 Likes

Vanmiddag Homey 2,0 geinstalleerd. Alles werkte perfect. Mijn complimenten aan Athom en alle ontwikkelaars voor deze prachtige app. Een enorme vooruitgang. Ook de andere developers van Heimdall, Xiaomi, Broadlink etc. mijn complimenten. Er zullen zich heus nog wel kleine probleempjes voordoen maar ik ga ervan uit dat allen zich hier voor zullen inzetten om tot een goed resultaat te komen. Chapeu

4 Likes

Ook hier een tevreden Homey 2.0 gebruiker!
Wat een verademing de nieuwe IOS app.
Ik had 28 apps, nu nog 23 omdat ik nu gebruik kan maken van de native ondersteuning van functies.
Homey werkte overigens prima met 28 apps, voor mij geen reden om over te stappen naar een Pro.
Ik heb ongeveer 75 devices (KaKu, Fibaro, Qubino, Xiaomi, Neo coolcam, Aeotec, Action, Honeywell, Netatmo, Ringā€¦)
En ongeveer 40 flows.
Paar kleine aanpassingen heb ik moeten doen. Maar na 1 week, alles 100% werkend.
Ook flows maken en onderhouden vindt ik gewoon goed werken. Mijn wens voor een tablet app zou welkom zijn. Dan krijg je iets meer overzicht.
Ik snap werkelijk al die azijnzeikers niet. Wees creatief en pas je aan, dan kom je een heel stuk verder.

4 Likes

Dat is nog eens goed om te lezen op de zondagmorgen!

Helemaal mee eens Bas, ook hier werkt het prima en na even wennen aan flows maken op de mobiel is het gewoon fijn om dat op elke plek nu te kunnen doen. Kan alleen maar beter worden!

1 Like

Hier alvast een Tutorialā€¦ [TUTORIAL] Using Siri/Shortcuts for activating flows (with pics!)

1 Like

Prima stukje, tot aan de laatste regel. Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat er ook gebruikers zijn die er wĆ©l een probleem mee hebben? Er zijn genoeg mensen die heel duidelijk met valide argumenten hebben aangegeven waarom, dus ongefundeerde kritiek kun je dat niet noemen. Waarom zijn het dan ā€œazijnzeikersā€? Hebben alleen de positief gestemde gebruikers recht op het uiten van HUN mening?

4 Likes

Ik vind het zo vervelend om rechts te rijden in Nederland. Het is nu eenmaal zo.

image

2 Likes

Precies het soort reactie dat ik verwachtte. We rijden hier altijd al rechts en daar is/wordt niets aan veranderd, dus dat is echt een non-argument. Gewoon het niet hebben van begrip voor het standpunt van anderen, dat werkt prima.

3 Likes

Zoek eens naar de Franse revolutie! Dus echt een onderbouwd argument/antwoord. Hoe deed jij voordat je de app hebt flows aanpassen als je geen pc in de buurt had? En ja IK heb begrip voor anderen. Maar niet voor ā€˜volkā€™ wat maar blijft doorzeuren. Als het niet bevalt, trek je conclusie! Maar besmet mij er niet mee.

2 Likes

Hier dan maar weer een denkbeeldig lijntje.
Topic gaat nog steeds over het gebruik van Homey 2.0 experimenteel.
Er is ondertussen ook een topic over 2.0 stable!
Deze doe ik op slot en we kunnen daar verder gaan omdat de stabiele 2.0 en de experimentele 2.0 dezelfde versies zijn.
Ook in dat topic geld dat berichten die niet over het gebruik van Homey 2.0 en de mobiele app gaan zullen worden verwijderd zonder waarschuwing!

2 Likes