Homey 2.0.0 Experimental discussie [NL]

Gek genoeg niet

@Dijker Kunnen jullie wat betreft het Homekit stuk aub opslaan in welke kamer welke devices in zitten? Nu bij iedere herstart van Homey moet je in Homekit alles weer opnieuw in delen. Dat werkte met de Homeykit en Homekit apps prima.

Daarnaast de vraag om misschien devices te kunnen includen voor Homekit ipv alles erin te gooien? - Zo hoeft bijv Hue niet 2x in Homekit te komen aangezien die al zelf Homekit support hebben.

Dank

3 Likes

Hoi,

Op het Engelse draadje reageert niemand op mā€™n vragen, dus dan maar even hier proberen.

Hoe functioneert de 2.0 zonder een werkende internetverbing.
Dus stel dat je internet provider of Athom een storing heeft:

  • Kan de app dan nog verbinding maken met het Homey bolletje (en als je de app/je telefoon helemaal opnieuw opstart?)
  • Stel dat je Homey opnieuw opstart zonder dat je internetverbinding het doet (dus alleen wifi in je eigen huis) doet alles het dan nog? (Dus kan je je lichtknoppen enzo nog gebruiken, eventuele zaken die van internet afhankelijk zijn doen het dan uiteraard niet :slight_smile: ).
  • Stel dat je wifi helemaal wegvalt, doen je knoppen enzo het dan nog, en ook na eventueel opnieuw opstarten van het Homey bolletje. (Dus stel dat je access point stuk is en er is een zekering gesprongen - onwaarschijnlijk dat het tegelijk gebeurd, maar hoe reageert ie daar op)

In de ā€˜huidige situatieā€™ kan je in elk geval nog op de lokale webinterface inloggen om Ć©Ć©n en ander te doen, maar die is natuurlijk weggevallen. (Behalve als de wifi helemaal wegvalt natuurlijk :slight_smile: )

Nee helaas, Als moderators kunnen we dat niet.
Maar zoals in de Welcome to the Forum! aangegeven : stuur je suggestie gerust naar support om er zeker van te zijn dat het bij Athom onder de aandacht komt. het is inmiddels bijna ondoenlijk om alles op het forum, slack en andere social media te lezen of je moet er bijna een fulltime taak van maken :wink:

Sinds de 2.0 update ook bezig met een fibaro multi sensor. Het bijzondere is dat hij in de app niet echt up-to-date met verversen van de data.
Ligt dit aan 2.0 of aan de fibaro app. Als het aan de app ligt dan hoort mijn vraag ergens anders thuisā€¦

Dus maar even getest:

Perfect!! :slight_smile: Heel erg dankjewel!
Ik was echt heel erg bang dat dit dus heel rot geĆÆmplementeerd zou worden door het ā€˜alleen met een appā€™-gebeuren.

Had je ook de telefoon-app nou helemaal herstart terwijl de wifi geen internet had en 4g (aan en uit) staat? (ofwel cached hij de inloggegevens en eventueel de lokale Homey-gegevens in je LAN)

Hallo allemaal,
ook ik ben druk aan het testen met Homey v2.0. Een onderwerp wat wat mij betreft echt ontbreekt is access control in de app. in de oude situatie konden flows niet aangepast worden in de app. Mijn dochter gebruikte de app om bij thuiskomst bijvoorbeeld het licht aan te zetten.

In de nieuwe situatie zit flow editing in de app. Nu blijkt mijn dochter met de nieuwe app in staat om flows aan te passen. Ik heb gekeken of ik er op enige manier voor kan zorgen dat ze dat niet kan, maar kan dit niet vinden. Ik vind het eigenlijk essentieel dat je in staat wordt gesteld om als administrator toegang tot flows te beperken. Dit om het per ongeluk aanpassen van flows te voorkomen door personen die de app puur gebruiken om devices te bedienen.

Zie ik iets over het hoofd?

2 Likes

Volgens mij niet, je dochter kan met haar account via een browser ook de flows aanpassen.
Permissies enzo zijn aangekondigd voor na 2.0.
Ik hoop dat dit inderdaad in 2.1 of zo komt.

Ik had vroeger een aantal virtuele devices via de app Virtual Devices.
Blijkbaar werkt die niet meer onder 2.0.

Toen ik zag dat Homey nu zelf virtuele devices ondersteunde was ik happy, maar dat duurde niet lang.
Blijkbaar ondersteunt het Homey-device geen aan/uit, gewoon ā€˜er is op de knop gedruktā€™, ik kan dus niet meer 'als is aangezet> in een flow zetten.

Welke app kan ik nu gebruiken hiervoor?

dan gebruik je de knop zeker als virtueel device, gebruik de socket :wink:

1 Like

Inderdaad, ik had knop gebruikt ipv schakelaar, dat leek me logischer om lichten te bedienenā€¦
Nu zie ik als icoon een stopcontact ipv een licht (of lichtknopā€¦)

Bedankt, het werkt nu wel. :slight_smile:

Als je het voor verlichting wilt gebruiken zal ik je nog grappig info vertellen, je kan de virtual class (sub class) veranderen in de apparaat zijn settings naar ā€œlicht aangeslotenā€, dan ziet homey de virtuele stopcontact als lamp/licht

Ah, daā€™s inderdaad wel handig!

Alleen jammer dat het icoontje nog steeds een stopcontact blijft :stuck_out_tongue:

Bij mij werkt de app gewoon. Gebruik zelfs nog versie 0.3.0 cli geĆÆnstalleerd. De versie met multimode werkt ook, alleen daar worden de icoontjes niet weergegeven.

En welke types gebruik je?
Als ik een ā€˜apparaatā€™ toevoeg werkt het niet, maar ik had nog 1 device dat als ā€˜modusā€™ was toegevoegd en dat werkt blijkbaar wel nog. :face_with_raised_eyebrow:

0.3.0 is alleen virtuele knop. Dus bv virtual light of virtual tv. Ik heb hem inderdtijd cli geĆÆnstalleerd omdat ik mn eigen icoontjes erin gezet heb

Dit krijg ik (ik gebruik de laatste beta):
image

Ik zal misschien even de dev contacteren om te kijken of ik iets fout doe :slight_smile:

Klopt ik kan ook niets toevoegen. Wat ik heb dat werkt. Dat heb ik trouwens ook met wat oud klikaan klikuit spul. Alles werkt, maar toevoegen lukt niet. Denk dat dit een 2.0 dingetje is dus, want kaku is van athom zelf

KaKu had ik ook problemen mee, maar werkt na reinstall van de app.