HomeKit-Homey Pro: gekoppelde accessories ‘geen reactie’

Om mee te beginnen: ik ben ongelofelijk tevreden en blij met de HomeyKit app. Die heeft lange tijd erg goed gewerkt bij ons in huis. Sinds deze week heb ik issues :woozy_face:

Na installatie van een mesh systeem (linksys velop) was ik in eerste instantie Homey helemaal kwijt (en vanzelfsprekend daardoor ook mijn accessoires in HomeKit). Na terugsturen van dit systeem en het installeren van een andere versie mesh (ASUS zenwifi) is de situatie als volgt:

  • HomeKit app opnieuw geïnstalleerd
  • Storage geleegd
  • App herstart
  • Bridge opnieuw gekoppeld in HomeKit
  • alle accessoires opnieuw gekoppeld

… en dit (vanzelfsprekend?) meerdere keren uitgevoerd.

Helaas geen enkele respons van de accessoires in HomeKit (vanuit Homey Pro). Ik ben een beetje aan het einde van mijn opties. Wie heeft nog ideeën? Alvast bedankt!

Na heel wat proberen, herstarten, apps opnieuw installeren en eindeloos accessoires koppelen in HomeKit :weary::exploding_head:, is het eindelijk gelukt. Het blijkt dat de communicatie tussen mijn meshsysteem en mijn KPN router niet soepel loopt. Mijn woning Hub (Apple TV) was bedraad aangesloten op mijn KPN router (WiFi uitgezet ivm mesh) en mijn Homey draadloos op de meshoplossing. Van draadloos naar bekabeld werkte wel, andersom niet. Gelukkig een goede mesh gekocht met voldoende ethernetpoorten. Zojuist heb ik alle switches omgestoken naar het hoofdknooppunt van de mesh. En tada … Alles werkt weer!

1 Like