Hoe migreren van Homey Pro 2019 naar Homey Pro 2023

Vandaag geleerd dat je alle Z-wave apparaten ook opnieuw moet aanmelden.
Toch wel raar. Tussen Homey 2019’s werkt het wel gewoon. Die dingen werken toch met een ID?
Anyway: Leeg:

Waar heb je dat geleerd?
Het zou zover ik weet nog steeds direct moeten werken.

Omdat ze allemaal weg waren (zie screenshot). Ook na een half uur wachten. Ik heb daarop nog een keer dezelfde back-up teruggezet na een 2e reset van de 2024. Nu werkte z-wave wel.
Zigbee devices waren allemaal weg. Alleen de knoppen en een enkele router kon ik repareren.

INNR en Turst Zigbee apparaten konden niet gerepareerd worden maar ook niet opnieuw aangemeld door het apparaat weg te gooien en opnieuw toe te voegen. Daarop heb ik de nieuwste firmware in de Homey gezet via USB. Dat heeft niet geholpen.

Tot nu toe zou ik echt eerder Z-wave apparaten kopen dan Zigbee. Met Z-wave nooit dingen, traagheid. Zigbee kost me inmiddels weer een dag pielen. Ticket bij Homey aangemaakt.

Verder ging de migratie wel goed. Backup terug zetten, apps installeren. Ze waren gelukkig wel zichtbaar in de Homey, dus vandaaruit bezoeken in de store en installeren.

Ik neem aan dat je de Homey Pro (Early 2023) bedoelt ipv de 2024??

Maar nu werkt Z-Wave wel?
bedoel je dat die Z-Wave direct na een restore werkt zonder koppelen?
6 uur geleden schreef je wat anders.

Maar nu werkt Z-Wave wel?
bedoel je dat die Z-Wave direct na een restore werkt zonder koppelen?
6 uur geleden schreef je wat anders.

Klopt. Het was 6 uur geleden ook anders. Want toen was er niets. Daarnaa dingen gedaan zoals nog maar een keer een backup turug zetten. Z-wave werkte daarna zonder iets te hoeven doen.
Zigbee daarentegen is nog ellendig…

1 Like

Zigbee is gedocumenteerde procedure om devices van restore opnieuw te koppelen.

Maar Z-Wave kan dus WEL via Restore terug gezet worden…