Hoe de Frient producten updaten?

Ik heb de homey pro 2023. Werkt fantastisch, de meeste producten die zijn aangesloten zijn hue lampen schakelaars via de hue bridge. Tevens aantal oudere sensors van aqara maar de meeste al vervangen door Frient sensors.
Het gaat om de frient producten, Frient brengt regelmatig updates uit voor hun producten.
Zie productupdates. FAQ - the most frequently asked questions about the Zigbee smart home frients

Hier staan de links om de updates te verkrijgen. Frient verwijst naar, in mijn geval Homey, die de productupdate moet uitvoeren. Ik heb al gekeken bij instellingen van een Frient product maar er wordt niets over update weer gegeven, er is ook geen versie nummer zichtbaar.
De hue gaat via de eigen bridge automatisch.

Mijn vraag is, hoe kan ik de Frient producten updaten met de beschikbare updates

Niet via Homey in ieder geval, Homey ondersteunt geen OTA (Over The Air) updates van Zigbee apparaten.

Oke, dan zal ik eens contact opnemen met Frient, zij verwijzen juist naar de Homey.
Ben benieuwd naar wat ze zeggen, staat tenslotte duidelijk in hun tekst.

You can find the firmware for the different frient products on github.com

The updates are done via your smart home hub and the process differs from hub to hub. If you have any questions about the update process, please check the manual of your hub or contact their support.

Download the firmware

Frient kan er ook niks aan doen dat Homey dit niet ondersteunt :man_shrugging:t3: