Het grote Homey 2.0.0 stable discussie topic [NL]

Homey geupdate via de nieuwe app, start niet meer op, alleen nog maar een rode ring.

Halve dag van het stroom gehad en nog een keer geprobeerd, geen succes.
alleen de oranje opstart ring en na een poos word die solide rood.

Hele nette update.

1 Like

Ik ben nu ook over op 2.0 maar er zitten nog wel wat fouten in de iphone app

*Zo kan ik bij een fibaro dubbele switch de ingan s2 niet bedienen met de app. Wel met de schakelaar in huis

*Div modules worden niet goed weer gegeven in de app zoald bv de relais switch en fibaro button (zie afbeelding)

*bij het aanpassen van div modules of een flow krijg ik een rode balk bovenin met een foutmelding dat het apparaat niet kan worden aangepast

Verder werkt het tot nu toe na behoren

Dit heb ik ook met 1 van mijn 6 Fibaro Dimmer 2’s.
Heel vreemd, want ze zijn allemaal identiek voor zover ik kan zien (zelfde id, zelfde firmware-versie, …)
Bij aanpassen van 1 setting krijg ik de rode balk, bij een andere setting crasht de app volledig.

Ik heb hiervoor reeds een ticket aangemaakt.

1 Like

Over op 2.0. Op zich redelijk tevreden. Al mis ik echt een desktop-optie. Kan nu bijvoorbeeld niet meer zoeken in m’n flows. Erg onhandig.
Ook zoeken in je apparaten (>50) zou handig zijn.
Erg jammer dat in de nieuwe hardware de microfoons missen. Werkte goed genoeg voor mij. Moet nu gedwongen aan de Google Home of Alexis.
Maar goed, verder complimenten voor 2.0.

Behalve dat het handmatig controleren van apps op updates echt omslachtig is, je moet ze namelijk één voor één aanklikken, had ik zojuist een probleem met de fibaro update.

De app zegt elke keer update mislukt. Uiteindelijk blijkt hij even later wel geüpdate te zijn

Dat is inderdaad erg onhandig.
Bij mij werkt aanwezigheid soms wel en soms niet en dan sowiso met behoorlijke vertraging. Voor mij iig onbruikbaar.

1 Like

Krijg deze foutmelding bij aanpassen van double switch2 van fibaro

Je kan best een ticket aanmaken hiervoor. Ik heb het probleem ook en heb een ticket. Hoe meer tickets hoe sneller ze het bekijken :slight_smile:

Hoe doe ik dat en waar maak ik een ticket aan

Staat in de eerste post van dit topic

Is er al iets meer duidelijk over wanneer de bluetooth weer actief wordt?

Hier eigenlijk totaal geen problemen met de update. Enige wennen is even de vernieuwde app. Hij is trager dan de preview app, maar dit zal allicht met de tijd verbeteren. De homey zelf lijkt ook ietsje trager te reageren op sommige commando’s maar nog niet storend.

Hi Jerrexx, hier helaas hetzelfde… Inmiddels al 6x minimaal 15 minuten van de stroom af gehad en daarna weer op laten starten. Een minuut of 2 oranje bewegende led ring en daarna de rode led ring…

Wat te doen?

Ik heb contact opgenomen met support, inmiddels zijn we er uit dat de firmware er opnieuw opgezet moet worden. Ik ga hem opsturen naar athom, heb een rma formulier gekregen.

Ik zou adviseren het zelfde tedoen.

Yep, ik heb inmiddels ook maar contact opgenomen met Athom support. Tot hun reactie blijf ik uiteraard stug proberen die ellendige rode ring weg te krijgen. :yum:

Ik heb dit ook gehad en stekker eruit getrokken, daarna werkt hij gelukkig weer.

Ik heb net honey ook upgedate. Ik zat erg te twijfelen, er verdwijnen toch wel wat functies die ik gebruik. Zoals op de pc gebruiken en als ik de stekker in me telefoon steek/ of er uithaal me slapend/ wakker melden. Dat laatste is op te lossen door een stekker. Dat eerste schijnt ook op gelost te kunnen worden, nog ff in verdiepen.
De update ging perfect en heel snel, kon net een kop thee zetten en hij was klaar. De app is echt mooi geworden. Alleen niet meer je pc kunnen gebruiken, echt een min punt.

https://www.bignox.com/

Waarschijnlijk heb je dat al gedaan, maar indien niet, probeer de rode ring wat langer AAN te laten, kan soms wel tot een half uur blijven en dat hij dan toch doorgaat, proberen waard denk ik.

Ik zie dat owntracks niet meer reageert na de update. Op me tel staat error http code 500. Meer mensen dit probleem?