Heimdall in tijdlijn

Sinds de migratie naar de Pro 2023 mis ik de naam Heimdall in mijn tijdlijn. Er staan meerdere “apps” zonder naam in de tijdlijn. Bekend probleem? Hoe te handelen om de naam van de app in de tijdlijn te krijgen?

Je bedoelt de tijdlijn instellingen neem ik aan?

Want in mijn tijdlijnberichten staan enkel de app icoontjes bij meldingen van apps

Het klinkt alsof je de backup van Pro 201x hebt teruggezet op de Pro 23?
Bij een verse installatie zou dat niet voor moeten komen.

Bug aan Athom melden

Inderdaad. Backup vanuit 2019. Hoe op te lossen zonder al mijn flows kwijt te raken?

Ik denk dat het wachten is tot deze bug is opgelost.
Voor nu kun je de icoontjes vergelijken als je niet weet waar de melding vandaan komt, of staan er enkel grijze rondjes met een tandwiel voor de ‘lege’ vermeldingen?

Je kunt helaas geen deel van een backup terugzetten, zoals enkel de flows (best jammer, maar je kunt niet alles hebben haha). Met de Pro23 offline backups is er misschien meer flexibiliteit.

Ik kan Heimdall verwijderen en later weer terugzetten, maar weet niet wat dat met de flows doet.

Mag ik je vragen waarom je hier een topic aanmaakt en dit in een review zet? Het review systeem is niet bedoeld om meldingen te maken, zeker niet als je een Homey gebruikt met firmware die in pre-release is en ook net pas een topic op het forum aangemaakt hebt.
En zoals je aangeeft is dit bij meerdere apps het geval, waarom meld je dit niet gewoon bij Athom in plaats als review bij de app?

Op deze manier motiveer je app developers niet echt om je te helpen bij problemen.

Misschien dit even lezen:

Heb jij de oplossing? Het verwijderen van Heimdall, opnieuw opstarten Homey Pro 2023 en opnieuw installeren is niet de oplossing. Overigens, de flows bleven gelukkig gewoon werken na herinstallatie, pfff.
BTW, de review is al verwijderd.

Dankjewel.
Ik heb niet direct een oplossing, ik ben momenteel op vakantie, maar volg sowieso het advies om dit bij Athom te melden.
Wat je zou kunnen proberen is om de flow die naar de timeline schrijft opnieuw te maken.

1 Like

Dat zie je vanzelf. Als je voor Heimdall geen apparaten hoefde te installeren (sommige apps kun je pas gebruiken als je een ‘apparaat’ installeert), zijn je flows gewoon weer in tact als je de app opnieuw installeert (als het goed is haha).
Probeer het eerst eens te installeren zonder de app vooraf te verwijderen.

Mocht het misgaan, dan heb je je backup toch nog?

Nu ik je toch aan de lijn heb, ik ben geïntereseerd in het fenomeen dat o.a. jij en vele anderen op één of andere manier liever / eerder een review met klacht schrijven dan een paar centimeter lager op de juiste link te klikken:

.
En nóg lager vind je nog meer linkjes naar ‘hulp’, maar okee, die linkjes zijn grijs i.p.v. blauw:

.
Is het puur omdat het het eerste is dat je tegenkomt om een reactie te sturen? Of iets anders?
Je hoeft geen antwoord te geven btw.

Geniet er van, Danee :desert_island:

1 Like

De review kwam ik inderdaad als eerste tegen, sorry. Zit lekker in de zon op mijn telefoon en dan is het scherm kleiner dan op op laptop.

Sorry naar mij is niet nodig hoor. Om de gebruikers meer richting de support ‘kanalen’ te sturen had ik al eens voorgesteld om de review sectie helemaal onderaan de pagina’s te plaatsen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik weet niet hoeveel sterren je gaf, maar van 1 t/m 3 krijg je ook nog een verzoek met link voorgeschoteld.
Is dat nutteloos denk je, of viel deze buiten je schermpje? Want dan zou dat zou dan eigenlijk over het review veld heen moeten worden afgebeeld zit ik zo te denken.

Die heb ik inderdaad niet gezien op mijn mobiel!

1 Like

Ik moest ook omhoog swipen voor het in beeld te zien was.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.