HeatIt Z-Water + Fibaro Smokedetector = Homey?

Hei!

Jobber som elektriker og har tidligere hjulpet en kunde med et hus med vannbåren varme der en har brukt HeatIt Z-Water og Fibaro Smoke Detector som temp føler i rommene. På toppen hadde vi en Fibaro HomeCenter 2.

Nå bytter kunde ut HC2 til en Homey og vi må ha anlegget opp igjen. Alt av sensorer og utstyr er lagt til i Homey og fungerer som det skal.

Problemet:
Jeg er grønn på Homey (skal dog skifte til Homey hjemme selv også) og vet ikke hvor jeg skal begynne for å sette opp assosieringene og flows for at kunde enkelt skal kunne sette opp en ukestyring og lignende av varmen.

Det er da snakk om en enebolig med 13+ Vannsløyfer. Noen av sløyfene skal styres av samme detektor (les stue/kjøkken/spisestue ol som har åpne løsninger).

Har på forhånd holdt meg unna kanal 1 på HeatIt Z-Water (totalt 2. stk etter råd fra produsent av Z-Water, da denne har en issue med Homey :smirk:)

Noen her som kan hjelpe?

Takk!

Kom du noe videre med dette og fant en tilfredstillende løsning?
Jeg skal i gang med renovering av et hus nå, hvor jeg planlegger for vannbåren varme (12-14 sløyfer) tenkt koblet opp mot nye Homey pro. Må lage en spesifikasjon/plan på utstyr, så tar gjerne i mot tips på løsninger som fungerer (luft til vann).

Hei!

Ja.
Løste med å lage virtuelle termostater i hvert rom. Egen Homey App som gjør dette.
Husker ikke hva appen het, men kan sikkert enkelt googles opp.
Fungerer bra!

Lykke til!:upside_down_face: