Hoi allemaal,
ik ben nu een paar dagen aan het rommelen met mijn modbus waveshare Rail-Mount Serial Server, RS232/485/422 to RJ45 Ethernet Module, TCP/IP to serial, POE
mijn omvormer is een growatt min 5000tl-x
wat heb ik gedaan:
utp verbinding 2 draadjes op 3a en 4B gezet
alles verbonden met de waveshare
instellingen ingesteld: zie afbeelding:
vircom zegt dat er data over gaat:
maar ik krijg niks binnen op mijn homey niet via modbus app ik hoop dat iemand mij kan helpen.
dit werkend te krijgen ik heb gezocht naar tutorials enzo maar krijg maar weinig info hier over
wat doe ik verkeerd?
als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag.
Kijk even hier: [APP][Pro] SolarEdge + Growatt TCP modbus ik heb die module ook op mijn Growatts aangesloten, heb ergens in dat topic een screenshot en wat meer informatie gepost.
bedankt voor je snelle reactie.
https://us1.discourse-cdn.com/flex025/uploads/athom/original/3X/4/5/45a013178016cb2a793eb79ead51dc3de35dfe65.png
volgens mij bedoel je deze screenshot? die instellingen heb ik. zie ik iets over het hoofd? ik heb de omvormer op export limit on gezet.
verder zijn er niet veel instellingen in de omvormet.
Goedemorgen,
Ik ben ook dagen aan het prutsen geweest. Uiteindelijk heeft Growatt support mijn omvormer via ShineMaster-X-4g opengezet. Nu ontvang ik data uit mijn omvormer.
Met de waveshare gaat het volgens Growatt sowieso niet, omdat het iets met Modbus beperking was.Ik heb nu dus data via Modbus en het platform werkt ook nog gewoon.
Overigen heb ik een MOD 10KTL3-XH omvormer met 15KW HV batterijen eraan.
Ik krijg het zelf nu niet voor elkaar om mijn batterij te laden via het net. Ben al dagen aan het rommelen met scripts en flows…dus als je dat deel voor elkaar hebt, dan hoor ik het
graag!
Dus met andere woorden die waveshare gaat niet werken?
en ik moet growatt contacten om de modbus open te zetten?
ik ga ze eens bellen deze week.
bedankt
Ik wilde ook de on-line monitoring zien, vandaar de shinemaster.
Ik begreep van Growatt dat Modbus besturing dus standaard uit!
Verzonden vanuit Outlook voor iOS