Google Home not working for Homey Cloud?

Ik heb geprobeerd om Homey in Google Home toe te voegen.
Dat lijkt goed gelukt te zijn.

In Homey echter vind ik geen schuifknop om de syncronisatie automatisch te laten lopen.
Verder weet ik niet hoe ik een flow kan maken gebaseerd op een spraakopdracht aan Google Assistant.

Ik zie in Google Home ook geen knop in de onderste menubar waar de Flows zouden moeten staan.

Wat doe ik fout?

2.

3.

Het schuifje komt pas tevoorschijn als alles werkt:

.

Die dien je in Ghome te maken:
Gesyncte Homey apparaten ( indien ze door Ghome ondersteund zijn) kun je met o.a. spraakopdrachten aansturen middels Ghome automatiseringen;
Je dient vooraf wel alle apparaten aan je “home” toegevoegd te hebben in gewenste ‘ruimtes’.

Voorbeeld voor het Homey apparaat “Kaarsen Geel IR”:

Bij ‘Acties’ kies je dan voor ‘Smarthome apparaten’

En als het goed is zie je het Homey apparaat van je keuze, dan kun je deze toevoegen als ‘actie’:

.

Ik ook niet, nooit gezien ook.
Er staan wel “Automatiseringen”, de Ghome versie van flows, die je kunt starten met een virtuele schakelaar van Homey.

Dat is hoopvol nieuws.
Maar het betekent dat ik iets niet goed of niet volledig heb gedaan.
Ik weet alleen niet wat. Voor zover ik weet heb ik alle stappen, die ik via diverse tutorials kon vinden, netjes gevolgd.

Zit de oorzaak van het probleem in Google Home, Homey of is het iets anders?

Het activeren van Google Home kan wel eens meerdere pogingen nodig hebben, soms wel 20.

Ik kan niet met Homey cloud testen voor je, omdat ik Homey Pro al met Ghome heb gekoppeld.
Maar het moet gewoon werken.

Kijk ook even naar mijn vorige post voor howto’s, ik was namelijk nog niet klaar met editen :sweat_smile:

Ik zie het. :slight_smile:
Goed, Dat probeer ik eens een stuk of 20 keer. :upside_down_face:

1 Like