Goodwe zonnepanelen ondersteuning, wel/niet?

Bij Works with Homey staat Goodwe als ondersteunend apparaat, als ik dan Goodwe wil selecteren in de lijst met apparaten in Homey staat die er niet bij, wordt Goodwe wel of niet ondersteund?

Ja ik heb gezocht, maar ik kom nog lang niet zover als hij, ik krijg niet eens Goodwe gevonden en hij blijkbaar wel aangezien hij zijn gegevens kan ingeven.

Als ik die app probeer te installeren dan druk ik op ‘zonnepanelen’ vervolgens; voeg apparaat toe en daar kan je dan het merk kiezen zoals Enphase, Solar Edge, PVOutput etc maar dus geen Goodwe.

Wat ik uit de informatie kan halen:
Goodwe is verwijderd uit de app omdat er iets is gewijzigd in de api van goodwe (sterkere/andere beveiliging methode).
Deze nieuwe methode moet eerst in de app worden opgenomen voor goodwe weer ondersteund kan worden in de solarpanel app.

Ja die heb ik gelezen, daar geeft Diederik in april aan dat de update moet worden goedgekeurd door Athom, dat is inmiddels gebeurd zie ik aan de logs maar staat er dus nog niet bij.

Ben je al iets verder gekomen met Goodwe ondersteuning binnen Homey? Zelf helaas nog niks gevonden (op de PVoutput.org constructie na).

Nee ben helaas niets verder!

Goedendag,

Toevallig al mensen verder gekomen met de goodwe omvormer. Heb inmiddels ook een goodwe omvormer aangeschaft. Zou mooi zijn als deze gaat werken icm met de homey.

Can we help? Donate? Is it smt technical, time, research?

Ik ben ook wel geïnteresseerd in de Goodwe app, als iemand tips heeft graag…

informatie over voortgang:

Do you need more people to test the 4.0.2?
I’m really waiting for a solution.

check the topic I mentioned, there are comments on progress and how to test :+1:

Geweldig !,
Goodwe werkt

1 Like

helaas, die mooie mensen van Goodwe zijn vergeten hun beveiligingscertifcaten te vernieuwen, dus de API is stuk… Hopen dat ze het snel fixen, anders moeten we weer opnieuw gaan zoeken hoe te koppelen…

1 Like

Ik merkte inderdaad dat de app niet meer werkte :disappointed: hopelijk is het snel gefixt.

Ik ben weer terug gegaan naar de GW2PVO service op een PI.
IPV de Goodwe rechtstreeks heb ik nu mijn PVoutput toegevoegd aan mijn Homey en mijn probleem is opgelost.

in de testversie van de Zonnepanelen app (https://homey.app/nl-nl/app/it.diederik.solar/Zonnepanelen/test/) is een verbinding zonder certificaat toegevoegd. Dan werkt het dus weer, maar de gegevens zijn dan niet beveiligd. Of je dat wil, mag je zelf kiezen.

Er heeft een update plaatsgevonden en alles werkt weer thx!