Garagepoort l-door 220.2 bedienen

Hoi weet er iemand hoe ik een garagepoort l-door 220.2 zou kunnen bedienen met de athom homey? desnoods met iets erop te installeren, maar ik heb er geen verstand van …

Als je hem niet kan koppelen aan Homey maar er bv wel een bedrade schakelaar aan zou kunnen maken zou het misschien kunnen.
Hier staan wel een paar handleidingen. Kan geeb tekening vinden van een print met eventueel aansluitingen.
https://www.l-door.be/nl/downloadcenter

Misschien dat anderen er iets voor weten. Of eventueel foto’s van het apparaat of van de print.

Idd zoals Mike al aangaf is een schema wel nodig, heb je een linkje?

Dit is een voorbeeldje hoe het met bijv. een Smart implant zou kunnen:

Hoogst waarschijnlijk is dit de benodigde aansluiting: Klemmen 1 en 2, kan je even testen door er een drukknop op aan te sluiten.
image

De voeding (klem-3) is 24 Volt, maar mag maar met 50mA belast worden, lijkt mij onvoldoende voor de Smart-Implant.

moet ik dan een wifi schakelaar zoeken die op 24 volt werkt om daarop aan te sluiten? iets zoals een shelly?
of bedoel je met smart implant echt een specifieke implant zoals de Fibaro Smart Implant FGBS-222 ?

Ja, ik bedoelde de Fibaro Smart Implant FGBS-222. Maar elke schakelaar met een potentiaal-vrij contact (dry contact) is hiervoor te gebruiken. Maar, aangezien de 24Volt aansluiting van de poort-opener onvoldoende is om deze schakelaar te voeden, is er een extra voeding nodig is.
Daarom kan je ook overwegen om een 230V Shelly te gebruiken b.v. Shelly Plus 1 Mini of Shelly 1 - UL
De voedingsspanning van de schakelaar is niet belangrijk voor de werking, alleen voor welke voedingsspanning je beschikbaar hebt.