Flow zonnescherm

Goedemorgen, normaal krijg ik het redelijk voor elkaar met mijn flows alleen onderstaande weigert. Heeft iemand een idee waarom?
Andere gebruik ik ook zo en dat werkt wel.

Goedemorgen,

Ik doe maar een suggestie:

Om zeker te weten of de flow wel word aangestuurd, zet ik er tijdelijk een notificatie in. Deze komt alleen is de flow daadwerkelijk word aangestuurd en dan is het uitgesloten of de flow wel of niet werkt en het geen instellingsfout is.

Zo is het bij mij dat Homey mijn zonnescherm omdraait. Dus bij mij is dicht-open en open in werkelijkheid dicht. Ondanks dat ik de instellingen in de zonnenscherm (bij geavanceerd) heb aangepast, blijkt mijn zonnenscherm tot “dicht” als “open” te zien en omgekeerd.

Als het zo is als @Jvp zegt kan je natuurlijk even het scherm een stuk laten zakken en dan kijken welke kant het scherm op gaat als hij aangestuurd word.
Misschien even met de test knop proberen om de flow te testen.
Of even de temperatuur aanpassen.

Bedankt voor jullie antwoord. Het heeft wel gewerkt en tevens heb ik ook een flow welke hem bij zonsondergang ‘Omhoog’ zet en die werkt ook.

Wat bedoel je met een notificatie om te testen?

Uhhhhmm het werkt. Ik haalde al die tijd mijn sensoren ‘uitbouw’ en ‘achtertuin’ door elkaar in dezelfde flow :see_no_evil::sweat_smile::rofl:

Ik maak altijd een flow eerst aan met een notificatie. Zodra de flow word geactiveerd, krijg ik tijdelijk een notificatie. Hieraan weet ik altijd zeker dat de flow word “getriggerd”/aangestuurd. Werkt de flow zoals ik wil, haal ik de notificatie uit te flow.

Maar dat is een manier van systematische programmeren. ( zorgen dat er dmv bevestigingen, stappen juist gemaakt worden)