Flow: Timer Spotify afspelen op Google mini

Hallo.

Ik ben een kersverse Homey gebruiker.
Heb al wat gestoeid met flows maken.
Met mijn lampen is het gelukt, maar met Spotify wil het nog niet lukken.

Wat wil ik: Op een bepaalde tijd Spotify (account: premium) afspelen op mijn Google mini.

Wat heb ik gedaan:
Ik heb binnen in de Google app verschillende box groepen gemaakt.
En binnen de app van Homey heb ik in “Apparaten” Spotify geïnstalleerd deze vond de toen nog afspelende box groepen.
De box groepen heb ik verdeeld in eigen zone in de Homey app.

Bij het maken van de Flow bij het kaartje “DAN”
Vond ik mijn box groep met Spotify logo en kon kiezen speel album af.
Dit werkte dus niet omdat ik denk omdat opdat moment de box stil was.

Later heb ik binnen de Homey app in apparaten Google Chromecast toegevoegd.
Deze vond ook mijn box groepen.

Bij de Flow en kaartje “DAN” vond ik de box groep met blauwe logo.
Als ik daar op drukte zag ik dat je van alles kon doen, maar geen optie Spotify.

Ik doe iets verkeerds en mis waarschijnlijk een stap.

Hoe krijg ik het voor elkaar?

Volgens mij kun je via Homey geen Spotify naar je chromecast device casten. Heb hier toevallig ook naar zitten kijken. Ik had geen Spotify aan staan op de Mini toen ik via Spotify probeerde de mini toe te voegen. De app geeft dan een melding dat dit door een beperking van Google komt. Dat is een bericht van de ontwikkelaar (in dit geval Athom), dus ik ga er vanuit dat dat wel klopt. Het enige wat mogelijk is, is handig Spotify aan zetten en Homey dan de cast laten pauzeren en resumeren.

Helaas niet het antwoord wat je wilde, maar het is (op dit moment) niet anders.

Balen zeg!

Het leek mij leuk en handig om flows te maken met timers.
Dat er bepaalde tijd mijn “voor het slapengaan muziek” aan gaat.
Of je maakt een flow en je roept “uit eten”
Lampen gaan dimmen en er komt piano muziek uit je Google home.

Dat het niet werkt.
Ligt dat aan Google omdat deze de stekker uit getrokken heeft bij ifttt en meer van dat soort dingen?

Of bij Homey/Athom?

Bij Sonos schijnt het wel te werken(geloof ik)

Ja, bij Sonos werkt het inderdaad wel. Wellicht zou het via IFTTT gemaakt kunnen worden, dat weet ik eigenlijk niet zeker. Je zou dat kunnen proberen. (sorry, nu even te weinig tijd om e.e.a. te testen)

Verder zijn er wel een hoop andere opties, zoals het casten van een TuneIn station (gewoon radio, maar dan digitaal) of een youtube video, misschien dat een oplossing voor je kan zijn.

Feit is dat het niet op een directe manier kan. Volgens mij ligt dat aan Google, maar ik heb daar ook niet de kennis van.

Ik heb zelf Sonos in mijn woonkamer en keuken staan, dus ik heb er niet zoveel last van. Ik wilde, net zoals jij probeerde, muziek afspelen via spotify als ik naar bed toe ga (daar heb ik enkel de mini), maar dat lukt alleen als je een radiostation afspeelt. Niet je spotify-lijsten.

Met IFTTT werkt Google/nest niet meer.
Vandaar mijn keuze op Homey die kon samen met Google home.
Automatisch dacht dan kon ik ook via een flow muziek streamen naar een mini.

Tunein zag ik inderdaad in een optie in een flow staan.
Die optie is niet voor mij besteed omdat je daar ook een abbo moet hebben en ik heb al Spotify.

Ach een keer sparen voor een Sonos.
En verdiepen wat daar de mogenlijkheden voor zijn binnen Homey.

Bij Sonos werkt het wel, dat kan ik je verzekeren!

Je kunt Spotify aan Sonos koppelen en vervolgens in de Sonos app je Spotify lijst ingedrukt houden. Kies je dan voor ‘Afspeellijst aan Mijn Sonos toevoegen’, dan kun je in Homey kiezen voor ‘Play a Sonos Favorite’, daar staat ie dan tussen. Sonos is wel wat duurder dan een mini, maar biedt wel wat meer geluidskwaliteit.

Tot die tijd zou ik aanraden om eens te zoeken of er een goed TuneIn radio station voor je bij staat. En wellicht is er iemand anders op dit forum die een andere manier heeft. Maar ik zou niet weten hoe je het anders kunt maken.

Dus wat ik wil, met een timer dat er een Spotify afspeellijst/album gaat spelen op de Sonos.
En dit via een flow van Homey.

Als dat zo is istie de moeite waard om te sparen.

Het is nog Cyber Monday. Als je niet zoveel geeft om (nog) een spraakbesturing, kun je de One SL pakken in plaats van de SL, scheelt nog een paar euro. Of je kunt kijken naar de Symfonisk speakers van IKEA in samenwerking van Sonos. Heb ze zelf niet, maar ze schijnen ook te werken met Homey.

Die Symfonisk boxen van de Ikea is een goed idee!!
Niet zo duur en goed genoeg voor de slaapkamer.
Dan kan ik daar mee experimenteren met timers en Spotify.

Werkt het naar mijn zin, dan kan ik voor volgend jaar (met Black Friday) in de huiskamer nog uitbreiden als ik dat nog wil.

Een abonnement voor TuneIn? Ik luister op Sonos heel vaak via TuneIn, heb ik geen abonnement voor nodig. Ik luister wel alleen de radioprogramma’s, geen idee wat je er verder mee kunt en of dat iets kost. Nooit echt in verdiept.

Je bedoelt denk ik op een bepaald tijdstip, toch? Bij een timer denk ik aan een klok/stopwatch die aftelt. Dat kan overigens ook. Mocht dit gedeelte van de flow niet lukken, dan post maar in dit topic :wink:

Top, succes! Volgens mij moet je ze als Sonos One toevoegen:

Ze worden gewoon herkend in de Sonos app:

image

1 Like

Mijn info is achterhaald, zie ik :wink:

Ja je hebt het goed begrepen!
Heet dat een tijdschakelaar?

Goed om te weten!
Als ik het gaat aanschaffen, dan moet het makkelijk zijn👍

Ok, dan kun je met de flow kaarten 'Datum & Tijd" werken, maar die had je denk ik al gevonden :wink:

Nou, bij een tijdschakelaar denk ik aan een stekker die op gezette tijden aan en uit gaat. Zoiets:

Een soort voorloper van de smart pluggen die je nu hebt, die je met Homey kunt besturen zeg maar :wink:

Ik heb niet echt een naam voor die flow kaarten, anders dan ‘datum & tijd’ (zoals ze in Homey heten).

Ha Ha ha ja dat ding maar dan digitaal!
Ooit ruzie mee gehad voor de kerstboom😆
En iederjaar weer!
Tot de slimme stekkers er kwamen🙌.

In Hue het het routine, in Homey een kaartje met datum en tijd, waar je een flow mee kan maken.
Wel rete handig die flows!

Als de dure feestdagen achter de rug is koop ik een Ikea Sonos speaker.
Een datum,tijd kaartje toevoegen voor muziek en klaar!!
(Leuk speelgoed dat digitaliseren)

Behalve Datum&Tijd kun je ook gebruik maken van “Wekkers” (in de phone-app druk op “meer”)

1 Like

Heb het even getest. De spotify app van Athom werkt alleen met spotify connect speakers en niet met Google home. Mijn versterker is spotify connect en daar kan ik een wekker een afspeellijst laten afspelen. Met Google home nog niet voor elkaar gekregen.

1 Like

Bedankt voor deze tip. Ik heb vandaag me eerste Sonos speaker gekocht en was aan het zoeken hoe ik met Homey een bepaalde Spotify playlist of Juke radiozender moest starten. Jouw antwoord was precies mijn vraag! Thanks!

Graag gedaan!