Flow soloppgang/solnedgang - Homey Bridge

FÄr ikke flowen til Ä fungere - slÄr ikke pÄ og av lys ved sol oppgang og sol nedgang.
NĂ„r jeg kjĂžrer test pĂ„ flow’en fungere den, men ikke ellers.

Hei og velkommen til Homey!

Din flow slĂ„r bare pĂ„ lampen ved solnedgang, du mĂ„ ogsĂ„ lage en ny flow som slĂ„r av lampen ved soloppgang😉

Eksempel:
Lampe av ved soloppgang:

Lampe pÄ ved solnedgang:

Jeg har en Flow som ogsÄ slÄr av lampene.
Ingen av Flowene fungere.

Mvh Ove Åsheim

Hmm, rart da det fungerer nÄr du trykker pÄ testknappen (som indikerer at lampene har kontakt med Homey):thinking:

Kan du sjekke om “Hjemme adressen” til Homey er riktig?

Homey app > Mer > Innstillinger > Posisjon

Hvis adressen er helt feil sÄ vil det pÄvirke tidspunkt for solopp/nedgang.

Hvis det ikke fungerer sÄ kan du eventuelt prÞve appen Sun Events, den bruker jeg og den er nÞyaktig ned til minuttet ift solned/oppgang (der jeg bor ihvertfall):smiling_face_with_sunglasses:

Ja adressen er rett i Homey den viser kartet der jeg har homey installert.

Jeg kan prĂžve Sun Even tappen Ă„ se om det endrer seg noe..

HM Sun Event appen fungere bare pÄ Homey Pro, jeg har Homey Bridge.

Mvh Ove Åsheim

Klikk link og sjekk om dateHuman er korrekt eller om tiden vises som UTC

Eventuelt om kan du prĂžve Ă„ bruke 121 minutt i stedet for 1 minutt, kan vĂŠre at solopggang etc er buggy og bruker UTC

DateHuman viser rett tid .

Region stĂ„r et forslag – vet ikke om det er rett.

Mvh Ove Åsheim

Alt ser rett ut, flow skulle funke helt greit.. du kan prÞve Ä resette lokasjon, flytt markÞr bort fra nÄvÊrende adresse, vent +1 min slik at soloppgang og solnedgang oppdateres, flytt sÄ markÞr tilbake til opprinnelige adresse.

Takk for tips – da har jeg gjort det og venter spent pĂ„ solnedgang for Ă„ se om det fungere.

Mvh Ove Åsheim

Du kan ogsĂ„ prĂžve denne Test flow’en, nĂ„r du trykker “Start” sĂ„ fĂ„r du et varsel med nĂžyaktig klokkeslett for solopp/nedgang hos deg😉

Testet dette og fÄr
Solnedgang 23.58

Soloppgang kl 01.43

Hvordan kan jeg fÄ tak pÄ Shared Flow?
Jeg fant ikke ut av det sÄ jeg laget en flow for Ä teste dette.

Mvh Ove Åsheim

Ser utfra tidspunkt at du bor veldig lang mot nord, sÄ kanskje gÄrdagens solnedgang, som jeg tipper var etter midnatt, kan ha rota det til litt for Homey..

NÄ fungerte Flowen, sÄ kan jo vÊre at Homey rotet siden dt var rett over midnatt tidligere..

Takk for all hjelp og tips.

Mvh Ove Åsheim

-------- Opprinnelig melding --------

1 Like

Ja har hytte pÄ Hansnes i Troms. Og ser det var solnedgang etter midnight tidligere, sÄ fÄr hÄpe det var det som rotet det til for Homey.

Hilsen Ove Åsheim

tir. 29. juli 2025, 21:32 skrev Arnt_Soloy via Homey Community Forum <notifications@athom.discoursemail.com>: