Flow laten starten bij "Hey google"

Vroeger kon je dacht ik bij Homey een flow activeren op het moment dat die aan het luisteren was (bv radio zachter zetten)
Ik heb een Google nest Audio. Is daar ook een mogelijkheid voor?
Dus op het moment dat Google aan het luisteren is, moet er een flow gestart worden.
Kan dat?

Zoiets als dit?

Wellicht zal je je apparaten eerst moeten synchroniseren door “Hey Google, synchroniseer apparaten” te roepen.

Misschien bedoel je deze? Maar dat was nog uit de tijd dat je tegen Homey kon praten, in 2017.

1 Like

Wat leuk dat je die afbeelding nog heb maar dat is precies wat ik bedoel! Nu kan je Google Assistent ook wel aanzetten op de Sonos maar een groot nadeel is dat de volume regeling daarvan niet apart te regelen is. Omdat Sonos en Google nou niet bepaald vrienden van elkaar zijn, gaat dat denkt ik voorlopig ook niet gebeuren. Maar is er heden ten dagen zoiets voor Homey?
Dus een trigger: “Google start met luisteren”

Die afbeelding had ik ooit eens opgeslagen, dat leek me toen wel handig. En wie wat bewaart… :wink:

Volgens mij bestaat zoiets niet meer voor Homey. Ik denk dat je het daarom eerder bij Google zelf zal moeten zoeken. Bijvoorbeeld met een routine ‘Hey Google, luister (of: luister eens)’, zoals Hamster hierboven al aangaf.

Met die opdracht ‘luister’ kan Google dan de muziek zachter zetten, waarna je meteen een vervolgvraag stelt. Mits je Doorlopende conversaties aan hebt staan natuurlijk.

En als Google die muziek niet zachter kan zetten, dan kan een Homey flow die daardoor getriggerd wordt het misschien wel. Daar ging je oorspronkelijke vraag ook over.
Bedenk dan ook meteen wat er met het muziekvolume moet gebeuren zodra je klaar bent met Google.

Ik ben benieuwd of dit lukt; laat je het dan even weten?