Flow dörrsensor

Hej!

Har satt in nÄgra Aqara dörrsensorer men fattar inte hur jag ska fÄ ihop ett flow som jag vill ha det.

Jag vill att om dörren öppnas mellan 22:30 och 08:30 (nattetid) sĂ„ ska jag fĂ„ en push till min mobil. Öppnas dörren andra tider ska jag inte fĂ„ en push.

Vill dock oxÄ fÄ en push nÀr dörren öppnas om ingen Àr hemma Àven om detta sker pÄ dagtid.
Ser gÀrna att detta gÄr att lösa utan att jag behöver ha min gps pÄ pÄ mobilen hela tiden.

Tacksam för hjÀlp.

Mvh

Du kan lösa det med att köra en true/false (ja/nej) variabel för larm.
Sedan ett flow för Larm pÄ/av.

Enkelt flow för push vid dörrsensor pÄ natten:

NĂ€r:
Dörr sensor aktiverad
Och:
Klockan mellan 22:30 och 08:30
DĂ„:
Pushmeddelande

Hej,

Tack för svar.

Testade att göra flow bara i Homey men fick inte det att funka. Testade dock inte med “larm”.

Fick dock nattlarmet att funka med Heimdall tror jag. Har dock inte löst det med “nĂ€r ingen Ă€r hemma”.

GÄr det inte att fÄ till nÄgot sÄdant nÀr jag Äker hemifrÄn och min wifi bryts mot hemnÀtverket?

Hej, funkade inte riktigt pÄ sÄ sÀtt jag hade gjort mÀrkte jag nu.

Hur menar du med ja/nej pÄ larm?

Har sedan tidigare gjort ett flow som du beskrev innan men tror inte jag fick det att funka riktigt dÄ jag fick push varje gÄng dörren öppnades Àven om det var utanför tidsramen 22:30-08:30.

Du kan skapa variabler under Logik menyn.
Sedan anvÀnda variabel för att avgöra om larm Àr pÄ eller av.

Ok, sÄ om jag lÀgger till den variabeln för larm och flow som du visade sÄ borde det funka? Ska prova det. Andra tider sÄ kan det alltsÄ inte komma nÄgon push till mig.

Och vad behöver jag ha under “nĂ€r”?

AngÄende att jag vill ha push om dörren öppnas nÀr jag inte Àr hemma och detta med nÀrvaro, antar att homey pÄ nÄgot sÀtt att koll pÄ vissa GPS om jag Àr hemma eller inte?

NĂ„gon?
FÄr tyvÀrr inte till det som jag vill


Löste det genom detta flow

Kruxet verkade handla om nÀr det bytte dag sÄ jag fick invertera datum/tid kortet för att fÄ det att funka.