Fibaro - Z-wave message queue for node 14 is full

Hé allen,

Al enige tijd krijg ik met regelmaat onderstaande melding (zie tekst in rode balk). Deze melding verschijnt wanneer ik een Fibaro double switch schakel (Spots voordeur of verlichting huisnummer + grondspots). Er gebeurd vervolgens niks. Online kan ik niks vinden wat me helpt om deze melden te kunnen plaatsen.

Alles in de laatste (officiële) firmware en de afstand tot Homey is enkele meters met een muur ertussen. Dit lijkt me niet direct een probleem want in deze opstelling werkt het al ongeveer 3 jaar en eigenlijk altijd zonder problemen tot aan de laatste maanden/weken.

Daarnaast is mijn Fibaro Smart Implant ook niet echt betrouwbaar. Deze gebruik ik voor het schakelen van mijn Aritech alarmsysteem maar vaak wordt er niet geschakeld.

Wat heb ik al meermaals gedaan?

  • Homey herstart (gebeurd elke nacht)
  • Fibaro app regelmatig herstart.

Helaas blijft het issue zich voordoen. Hebben jullie een idee waar ik verder moet zoeken? Alvast bedankt!

Message queue full suggereert dat Homey veel opdrachten tegelijk heeft die niet tijdig verzonden kunnen worden. Gebeurt dit met bediening vanuit de app? zitten er flows op die per ongeluk heel vaak achter elkaar dezelfde switch willen bedienen? Ik zou eerst even alle flows hierop uitschakelen. Als het dan blijft gebeuren lijkt me dit iets voor Athom support.

Ik ga er wel van uit dat node 14 ook echt deze fibaro module is, dat kun je controleren on de advanced settings of via de Homey Developer Tools

Hé Edwin,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad een controle flow die na 1 min checkt of de lampen aanstaan obv de energie. Hierdoor kan het zijn dat er elke minuut een opdracht wordt verzonden. Ik ga de flows eens uitzetten om te zien of dat helpt. Bedankt voor de tip :ok_hand:t2::+1:t3:

Vreemd is wel dat dit altijd (2-3 jaar?) zo gewerkt heeft en sinds enige tijd problemen geeft.

Als ik naar het load gemiddelde kijk van Homey dan is dat ook vaak 150+ % (via de instellingen kunnen je dit inzien tot 15 min geleden).

Misschien ook een goed idee om in de insights te kijken of er een app is die heel veel cpu opeer, al dan niet door overenthousiaste flows.

Of flows overmatig vaak triggeren kun je ook zien in de online flow editor. Die laat in een tooltip zien hoe vaak een flow is uitgevoerd.

To all participants in the discussions: There are a lot of people reading your questions and answers or advice. Please use english langugage. Then you will get out to more people.

I understand you rather have all topics in English, but this is the Dutch part of the forum and not every one us able to explain him or herself in English. So this post should remain in Dutch. If we figure it out I’ll see if I can open an English topic too.

Ik begrijp dat je graag alle topics in het Engels hebt, maar dit is het Nederlandse deel van het forum en niet iedereen kan zichzelf even goed uitdrukken in het Engels. Dit topic hoort Nederlands te blijven. Als we er uit zijn zal ik kijken of ik ook een Engels pe versie kan openen.

1 Like

Thanks voor de tips, ik ga het in de gaten houden :crossed_fingers:t3::+1:t3:

Ook bedankt voor deze reactie. Ik heb het inderdaad in het Nederlands gevraagd in het Nederlandse gedeelte van het forum. Mocht ik hier niet het gewenste antwoord ontvangen kon ik altijd nog in het Engels plaatsen.

English
For me it’s not an issue to express myself in English but I did on purpose a Dutch topic in the Dutch section from the forum.