Bij mijn garage heb ik een lamp aan de buitenkant die nu met een Fibaro single switch word bediend en als schakelaar heb ik er gewoon een beweging sensor aangesloten. Dat werkt tot zover goed.
Nu wil ik alleen wanneer ik mijn garage deur open heb staan dat die lamp plein aan laat staan en niet meer kijkt naar de beweging sensor die ik op S1 heb aangesloten.
Kan ik die input ook overbruggen met mijn flow?
Het is nu namelijk zo hij ziet beweging dan gaat de lamp netjes aan met de ingestelde tijd. als ik dan de garage deur open dan wil ik dat die aanblijf maar omdat de sensor dan geen beweging meer ziet gaat die lamp weer uit. zie hieronder mijn flow.
Zoals de flow nu is gaan beide lampen na 60 minuten uit. Zodra de wait-card is gestart is deze niet te onderbreken. In plaats van de wait-card zou je een timer willen gebruiken.
Voor de pleinlamp zou je een voorwaarde, het contact alarm is uit, als het bewegingsalarm afloopt moeten gebruiken
Wat ik bedoel is dat op de Fibaro switch zit een ingang S1. Als ik daar spanning opzet gaat de lamp aan en anders om dan gaat die weer uit. dat werkt goed.
Dit contact schakel ik met een bewegings sensor, deze is niet gekoppeld met homey. (dit is een buiten sensor) deze maakt dus alleen de ingang S1 van de fibaro switch hoog.
Het probleem is dus dat die ingang S1 dominant is, de lamp gaat weer uit terwijl de garage deur open is.
die 60 minuten dat klopt, dat is voor de zekerheid dat die uit gaat, maar zo ver komt het nog niet hoor.
Dan loskoppelen van de switch en aan/uit vervangen door een flow. Dan heb je wel invloed.
En anders vervangen door een slimme sensor óf switch loshalen van de lamp en een 2de switch plaatsen. Die laat je dan met een flow aan/uit schakelen, oa op basis van de status van de switch op de bewegingssensor…