Fibaro rookmelder rookalarm blijft instaan

Mijn fibaro rookmelder is een keer afgegaan, nu blijft de melding continu instaan.
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten?

Hmm, geen idee. Ik gebruik geen fibaro rookmelders. Echter, al mijn fibaro deursensoren staan standaard op sabotage alarm ‘aan’ vanaf het moment dat ik een keer de batterijen heb gewisseld. Geen idee of dat onvoldoende vastgeplakt is of dat dit mogelijk een vergelijkbaar probleem is. Als je er echt van af wilt kun je evt het apparaat opnieuw toevoegen (en indien veel gekoppelde flows eerst het device is kopiëren en later met een script de flows koppelen naar het nieuwe device id. (Work around))

Een alarm van Z-Wave apparaten gaat alleen uit als het “uit” signaal wordt verstuurd door de sensor zelf.

Waarschijnlijk heeft het dit wel een keer gestuurd en Homey dit niet ontvangen.
Of je hebt de batterijen eruit gehaald om de rookmelder stil te krijgen, waardoor het het uit signaal niet kan sturen.
Dus om het alarm uit te krijgen heb je kans dat het kan door hem handmatig wakker te maken (afhankelijk van welke versie je hebt, lees de gebruiksaanwijzing).
En anders zul je het nog een keer moeten laten activeren, om hem vervolgens wel normaal uit te laten gaan (dus geen batterijen eruit halen), maar met het knopje.

@Ranney Fibaro deur sensoren zijn befaamd (+80% van de tijd dat het alarm niet uit gaat, 15% van de tijd is het de te grote afstand, 5% is gemist signaal) om hun slechte ingedrukte sabotage schakelaartje op de achterkant, ook met de standaard plakschuim kan dit na een bepaalde tijd genoeg los laten om het knopje niet meer ingedrukt te houden.

1 Like

Bedankt. Rook creëren was de oplossing. Ik had inderdaad de batterij eruit gehaald de eerste keer

Wat een knutsel oplossing. Hier zelfde situatie……

Volgende keer als ik ga bbq en hang ik hem erboven :rofl: