Fibaro Relay Switch FGS-212

https://firmware.athom.com/

Ik wil niet onbeschoft overkomen, maar het is nu de 3de keer dat je dat vraagt en we verwijzen je elke keer naar de firmware-pagina… Je kan daar toch gewoon kijken wat er nieuw is? :face_with_raised_eyebrow:

Ik heb een ticket aangemaakt bij Homey.
Ze hebben het probleem gereproduceerd en het staat als een bug op hun todo-lijst.
Nu maar afwachten dus… en dat duurt vaak redelijk lang :frowning:

Goed om te horen, de ticket van mij ligt er ook nog, al vanaf juni vorig jaar…

Goedemiddag,

Ik vraag mij af of er inmiddels iemand is die mij zou kunnen verder helpen met het probleem wat hierboven vrij uitvoerig beschreven staat.

Kort samengevat:
Ik heb bewegingsmelders gekoppeld aan fibaro switches, ziet de melder bij voldoende duisternis een beweging dan veranderd hij van status en geeft de figaro switch een signaal. De status wijziging van de fibaro switch heb ik gebruikt om een flow mee aan te sturen en voor een bepaalde tijd een aantal lampen aan te schakelen. Dit heeft geruime tijd prima gewerkt en opeens niet meer, tot op de dag van vandaag dus niet en dat vind ik erg jammer, heb behoorlijk geïnvesteerd en het zou volgens mij gewoon moeten kunnen werken, ticket aangemaakt, maar ook Athom gaf aan hier geen tijd voor te hebben, kortom ik moest het zelf maar uitzoeken.

Ik hoop dat er iemand op dit forum is die mij kan verder helpen.

Begin deze maand gevraagd aan Athom hoe het stond met mijn Ticket over dit onderwerp, het antwoord was:

Hi Jan,

Bedankt voor je terugkoppeling.

Het is inderdaad lang geleden dat we gesproken hebben. Dit voorjaar ben ik een paar maand uit de roulatie geweest, waardoor een behoorlijke achterstand opgelopen is. Dit is ondertussen grotendeels ingelopen, op reproductie dingen na. Ondertussen zijn we helaas alweer in de vakantieperiode beland waardoor ik de komende weken alleen ben en waarschijnlijk geen of weinig tijd zal hebben naast het schrijven van emails om naar je probleem te kijken.

Ik zal dit echter hoog op de lijst zetten om te doen zodra ik meer tijd heb!

Mijn excuses voor het ongemak.

Misschien goed dat jij dit ook nog een keer vraagt, jij had toch ook een ticket ingediend destijds?

@Peter_Hendrix heb jij ook nog gereclameerd recentelijk?

Dank voor de snelle respons, ik wacht het even af.
Moet ik opnieuw een ticket indienen bij Athom?

Ik heb even een follow-up gevraagd bij Athom.

1 Like

Dan zal ik dat ook doen.

1 Like

Nee geen nieuw Ticket vragen, antwoorden op de laatst ontvangen mail van de vorige Ticket, met de vraag hoe het er nu voor staat.

Ik heb een FGS-212 die al drie dagen niet heeft gewerkt. Ik heb geen verklaring.

Kan iemand zeggen wat er in een FGS-212 moet worden ingevoerd onder Instellingen> Geavanceerd> Groep 3?

Vertaald met Google> Helaas spreek ik geen Nederlands.

Groep 3 value is 1

Is dit probleem al opgelost heb een relais waar het wel werkt en een relais waar het niet meer werkt !!!

Bij mij werkt het nog steeds niet.
Inmiddels ruim 1 jaar geleden voor het eerst melding gedaan.

Ben inmiddels behoorlijk teleurgesteld in Athom als het gaat om dit soort opvolging.

Zou jij eens de geavanceerde instellingen van de werkende en niet werkende relay willen vergelijken? Ik heb wel eens gehad dat die associaties niet meer goed stonden: als Homey niet als controller gemeld staat voor bepaalde signalen zou dat misschien iets kunnen verklaren?

Heb het gefixt… met een FGS-223 in mijn schuur en ik heb in mijn garage een FGS-221 maar je moet hem anders “bedraden” Heb geen van de parameters in het device aangepast.
Heb hem wel opnieuw toegevoegd maar dat kwam omdat ik hem zelf verwijderd had. Weet nu hoe het komt dat hij het niet meer deed ook, dat komt door een stroom storing of een keer dat het device de status niet heeft bijgewerkt van de switch.


En je moet dus zorgen dat je S1 uit staat … anders even uitzetten. Mocht het niet meer werken dan moet je dus kijken of S1 niet aan staat als gevolg van stroom onderbreking of gedurende update van software. In dit geval Links boven Dubbele Schakelaar.

@ChrisBoer Mooi dat het gelukt is.
Even OT: Maar is dat een aarde draad die je hebt voorzien van rood tape? Is die niet te vervangen voor een andere kleur ader? Ik weet dat een tapeje erg makkelijk is en kleuren mag je over het algemeen best omkleuren maar een aarde draad nooit.
Dat is wat ik geleerd heb. Stond altijd in de NEN1010. Dit ter info.

1 Like

Ja ik had alleen maar een 3 aderige witte kabel liggen, maar dit is in mijn schuur van mijn eigen huis, mocht ik ooit verhuizen haal ik toch alle smart devices eruit. Maar je hebt helemaal gelijk heb al de nodige dingen van de vorige eigenaar eruit gehaald idd. Maar zal van de zomer nog wel een keer 4 aderig erdoorheen trekken zodat alles weer conform voorschriften is :wink:

2 Likes