Ik heb net deze gekoppeld aan mijn homey met succes. Dat wil zeggen dat hij gekoppeld is. Echter gaat er toch iets niet goed. Ik gebruik hem voor mijn deur alleen blijft hij alarm melding geven. Zowel contact alarm als sabotage alarm. Zie afbeelding
Weet iemand waar het niet goed gaat?
Wat is de afstand tussen Homey en de sensor? Het kan zijn dat deze buiten bereik is, en Homey het signaal dat de deur gesloten is niet kan ontvangen.
12 meter max met 1 dunne muur er tussen. Dat zou wel balen zijn als dat het probleem is. Hoe kan ik dat oplossen?
Heb je andere Z-Wave apparaten op netstroom? Deze versterken het signaal.
Nee op batterij. Is dat het probleem? Dan heb ik een uitdaging.
Is er geen andere mogelijkheid om het signaal te versterken.
Alle Z-Wave-apparaten op netstroom versterken het signaal voor andere Z-Wave apparaten. De enige manier om het signaal te versterken is door extra Z-Wave apparaten op netstroom tussen de deursensor en Homey te plaatsen
Dank je. Ik ga kijken wat de opties zijn.
Maar als ik het goed begrijp en ik van Fibaro de 220v wall plug tussen de deur sensor en de homey gebruik. Zou het signaal versterkt worden en misschien dan voldoende moeten zijn?
Misschien is 1 wallplug voldoende, maar 12 meter afstand is groot. Je kan proberen de wallplug in het midden te plaatsen (tussen Homey en de sensor)
Het sabotage deel schijnt bij de Fibaro te βhorenβ.
Als je een extra z-wave router hebt geplaatst, en het sabotage alarm blijft desondanks actief:
De enige manier om het sabotage alarm uit te schakelen is de batterij er tijdelijk even uit halen.
Heb de wall plug besteld. Als die van de week binnen is ga ik proberen of dat de oplossing is.
Ik heb geen extra z-wave router. Alles connect rechtstreeks op homey.
Maar ga die battery tip wel proberen. Misschien heeft het effect
Hey laat me weten of het geholpen heeft om het signaal te extenden
Als de afstand nu 12m is, dan zal dat het zeker oplossen. Tenzij er gewoon iets mis is met de Fibaro contact sensor.
Het z-wave signaal van Homey zelf is vrij zwak.
De wall plug hoeft trouwens niet per se een Fibaro plug te zijn, ieder 230V gevoed z-wave apparaat fungeert als z-wave router, het merk maakt niet uit
Een z-wave router is geen versterker of range extender, het fungeert als doorgeefluik (βhopβ) waarmee je het z-wave bereik kan vergroten.
https://support.homey.app/hc/en-us/search?utf8=β&query=z-wave