Fibaro motion sensor batterij levensduur vergroten

Hallo mede Homey gebruikers,

Ikzelf heb behoorlijk wat bewegingssensoren van Fibaro in mijn systeem zitten.

Maar de batterijlevensduur kan beter.
Hebben jullie nog tips om deze te vergroten?
Er van uitgaande dat de sensor alleen gebruikt wordt om beweging te detecteren in wandel vertrekken.

Groeten Bas

Wat heb je al geprobeerd?

Nog niet veel, ben op zoek naar tips

Dacht zelf aan led oog uitzetten en overige sensoren zoals temp en Lux meting, maar kan ik ook nog andere settings aanpassen zonder dat de benodigde functionaliteit achteruit gaat.

Wat doe je met bijvoorbeeld met gevoeligheid settings?

Groet Bas

Heb zelf geen Fibaro, maar Aeotec / Shelly / Philips hue en Aqara motion sensors. Batterij gebruik is allemaal helemaal goed, echt wel een jaar + (de Shelly en Aeotec heb ik overigens via USB powered bedenk ik me nu).

Maar je kunt niet zo heel veel doen denk ik. Alles wat stroom vraagt uitzetten, sensors die je niet gebruikt uit, maar ook update intervallen naar beneden (of omhoog).

Bedankt voor je reactie Martijn!
Heb ook 1 sensor via usb van aeotec, wellicht een paar meer van dit soort kopen

De Aqara’s doen echt belachelijk lang met een batterij, ik heb er één in de gang hangen die het nu volgens mij al 2 jaar op dezelfde batterij doet (terwijl dat ook nog een gehackte is, dus met een 5s blind time).

Ja precies zo als bij mij dus. Heb er twee op de badkamer, dus ook de omstandigheden zijn niet ideaal, als in; ze moeten echt vaak afgaan. Maar zeker al een jaar operationeel met dezelfde batterij. Ook uiteraard met de 5s hack. … 60s is echt niet handig.