Ervaring Steinel IS 140-2 Z-Wave

Hallo Allemaal,

Ik heb Steinel (VSA BV in Nederland) 4 weken geleden een mail gestuurd met het verzoek voor meer informatie over de IS 140-2 Z-Wave want ik zie dat het bereik van de Lux meter maar 0 tot 2000 is.
Dit is wel een klein bereik als je het vergelijkt met z-wave sensoren zoals bijvoorbeeld van Fibaro die een bereik heeft van 0 tot 32000 lux.
Ik wil met de lichtcel wel het verschil kunnen waarnemen tussen helder weer en weer dat de zon schijnt zodat de zonnewering dicht loopt. En aangezien dat dit de eerste sensor met z-wave is die buiten gehangen kan worden is het wel een uitkomst.

Wie heeft er al ervaring met deze sensor en is de Lux meting het enige wat over Z-Wave gaat of zijn er meer mogelijkheden?

2 posts were merged into an existing topic: Steinel Smart Home App (v1.0.1)

wat is er mis met het antwoord dat hier gegeven word ??

Hoe bedoel je dit?

Lost dit je vraag niet op ??

@Rex waarschijnlijk interpreteer je de gebruiksaanwijzing verkeerd…

Schemerinstelling 2-2000 lux via draaiknop en met de app

Dit is dus het moment waarop de sensor de daar aan gekoppelde lampen inschakeld en niet het meetbereik van de sensor.

Deze sensor gedraagt zich als een reguliere bewegingssensor; detecteert beweging (motion alarm) en licht intensiteit.

Daarnaast heeft de sensor een ingebouwde schakeling, waarmee een lamp geschakeld kan worden en kan de sensor via Z-wave gekoppeld worden aan andere (gelijkwaardige) sensoren en ook Z-wave gebaseerde schakelingen…

Ik zou het op prijs stellen om deze vragen in het app topic te stellen: https://community.homey.app/t/167

Of terwijl , kortaf, het is geen lux meter, maar een bewegingsdetectie sensor. Met een schemerinstelling tot 2000 lux