Electrische TV beugel

Tenzij er iets veranderd is, is de “bluetooth remote control” een app voor op je telefoon. Ik zie nu wel dat je een aparte afstandsbediening kunt bestellen om de beugel aan te sturen.
Het idee van de beugel is dat de stroom via de beugel naar de TV gaat. De beugel weet door verbruik of de TV aan is, en gaat op die manier automatisch van en naar de muur. De positie tegen de muur is een vaste positie die niet is te wijzigen. De positie van de muur af kan ingesteld worden of kan de positie zijn zoals die was bij uitschakelen.

Probleem bij mij was dat de TV niet heel strak tegen de muur kan, dus de ‘uit’ positie kon ik niet gebruiken. De stroom van mijn TV en beugel heb ik dus apart. Betekent een extra stopcontact, en een extra snoer door de beugel.
Aan de TV zit een Fibaro stekker. Fibaro stuurt via een Docker container in een Raspberry Pi swarm een silent push notification naar mijn AppleTV. Daar draait een custom App op die vervolgens de TV heen en weer doet, waarbij de ‘uit’ positie dus een stuk van de muur af is.
Dus, aansturen met BT is mogelijk, maar vereist wel wat puzzelwerk als er niet al een Homey app voor is.

Ik heb via deze site uiteindelijk kunnen achterhalen welke codes je naar de beugel kan sturen. Via de nRF Connect app kun je de mount op BT vinden en er codes naartoe sturen. Ik heb vast niet alle codes, maar wel degene om de beugel te draaien, dus die kan ik wel leveren indien gewenst.

1 Like