EKEN Deurbel V5

Wellicht is het een idee om de EKEN deurbel V5 te kunnen koppelen aan Homey? Ik zou er persoonlijk heel blij mee zijn.

1 Like

Ik ook.

Ik ga er een app voor maken, ben mijn Ring zat. Heb een v7 besteld

2 Likes

Zou super zijn. Als het kan zou het wel mooi zijn dat hij ook compatibel word met de v5

1 Like

Deurbel is binnen maar ziet er qua app niet al te best uit. Wat een gesloten systeem… Contact gehad met Eken maar krijg niet het gevoel dat ze ook maar enigzins nadenken over 3rd party koppelingen / een api.

Het afvangen van het 433 signaal naar de ontvanger is sowieso een optie maar dan werkt het indrukken van de deurbel als enige trigger. Wil eigenlijk ook motion en als het enigzins kan een snapshot van de camera.

Misschien dat me morgen nog een manier te binnen schiet maar ben voor vandaag beetje door mn opties heen. Wel vette deurbel trouwens voor dat geld. In veel opzichten beter dan Ring.

1 Like

Is inderdaad een vette deurbel. Succes en alvast bedankt voor alle moeite.

Ben erg benieuwd of je inmiddels een oplossing bedacht hebt, qua api zal het lastig worden, heb er ook al eens naar gekeken. Alleen een trigger op 433 zou op zich al een mooie eerste stap zijn, daar zijn dan alvast wat flows aan te hangen. Had je inmiddels al vorderingen gemaakt daarmee?

Heb een V5 dus als je je app daarmee ook wilt testen stuur dan vooral even een berichtje

@Jeroen_Bos ben ook erg benieuwd of het gelukt is

Nee, helaas ik heb de hoop opgegeven. Ben weer terug bij Ring. Zou mooi zijn als Eken een api ontwikkeld

Ah dat is jammer, was het je wel gelukt om met de 433 iets te doen of vond je dat minder interessant omdat dat natuurlijk maar een deel van de oplossing biedt?

Ik zou mijn ervaringen met de Eken v7 willen toevoegen. Het ding hangt nog wel naast de voordeur, maar inmiddels uitsluitend als beldrukker en chime.

De videomogelijkheden vond ik waardeloos. Wanneer de postbode op de bel drukte, en ik niet thuis was, duurde het een eeuw voordat er een bericht op mijn smartphone binnenkwam. Ik kon meestal net zien hoe de postbode de straat uitreed. Van kunnen praten over en weer om te zeggen “laat het pakketje in de schuur” of wat ook, kwam niets terecht. En dat was nou net de bedoeling van zo’n duur apparaat.

Ik vermoed dat de beelden via een server in China liepen. De beeldkwaliteit was goed maar de vertraging en verdere afhandeling niet. En dan heb ik het nog niet over de batterijen. Maar mocht er een Homey app komen, waardoor dit apparaat wel bruikbaar zou kunnen worden, dan zal ik de eerste zijn om hem te installeren om uit te proberen.

Dat is exact de reden dat ik gillend weer terug naar mn Ring ging. Waardeloos dat er een abonnement nodig is maar het ding werkt wel super en super snel.

Is dat dan alleen bij een v7? Mijn V5 heeft geen abo en kan op sd kaartjes opnemen, snelheid van de v5 is ook wel oke, ca 5-10 seconden

De V5 voor een jaar gehad daarna ging hij stuk continu in oproep ook na reset etc. Open gemaakt zag wel wat oxidatie plekken. Ring heeft op veel punten veel meer kwaliteit waar je zeker voor betaald…

Van de Eken series is naar mijn mening alleen de V5 interessant. Deze werkt 100% zonder abonnement. En ik kan alles via mijn mobiel terug kijken wat hij opgeslagen heeft op de sd kaart.
Mijne zit aangesloten op de standaard bel trafo, dus heb ik ook geen batterijen erin zitten.
Mijn router zit op 2 meter afstand waardoor de verbinding prima is en ik 90% van de keren mooi op tijd een melding krijg. Een connectie met Homey zou daarom een mooie aanvulling zijn.