Een stopcontact markeren als lamp

Ik heb 3 slimme stopcontacten toegevoegd aan de app van Homey. Deze heb ik in de categorie woonkamer geplaatst en aangegeven dat hier een lamp op ingeplugd is. Nu wil ik via Google assistent vragen om de lampen in de woonkamer aan te doen. Maar hij geeft me dan terug dat deze lampen nog niet zijn ingesteld. Wat zie ik over het hoofd? !

Screenshot_20190224-123339_Homey|281x500

Ik weet niet hoe ik Homey direct moet vragen om de lampen uit te doen, dus daarom dat ik het doe via Google assistent. Maar dat mag toch in principe niks uitmaken?

Ik vraag Google-assistent of hij de lampen in de woonkamer kan uitzetten.

Bijgevoegd ook nog een screenshot van de conversatie met Google…

Google home automation is nog niet geĂŻmplementeerd (geactepteerd door Google)
Dus je zit nu nog vast met:
“OK Google, vraag aan homey om alle lampen uit te doen”

1 Like

Ik krijg dan als antwoord: alsjeblieft.
Zie bijgevoegd screenshot

Heb je Homey al gekoppeld in je Google home?
“OK Google, laat me met Homey praten”
Zie meer informatie op de support pagina’s

1 Like

Dat is allemaal al gebeurd.
Het probleem zit hem daar ook niet.

Hij geeft als antwoord dan ook dat het lijkt of deze lampen niet zijn ingesteld.

Zie bijgevoegd screenshot…

Mvg, Rich

Het lijkt er toch echt op je je Homey niet hebt gekoppeld in je Google home.
En zoals ik met al zei, je Moet gebruik maken van “vraag aan homey om…” als dit niet werkt, is er iets anders niet goed ingesteld.
Zijn beide homey en je Google home ingesteld op Nederlands (of Engels)?

Beiden op Nederlands.
Ik heb de Homey ook al op Engels geprobeerd maar dat werkte ook niet…
Ander vraagje, kan ik mijn Homey via spraak ook op een andere manier benaderen dan via Google assistant?

Mvg, Rich

Dat ligt een beetje aan welke versie van Homey je hebt.
Als je een homey hebt van voor het model Early 2019 zitten er een microfoon in homey zelf.
Maar ik neem aan dat je een Early 2019 versie hebt.
Als dat zo is heb je “alleen” nog Amazon Echo als optie voor spraak.

En in principe facebook messenger en de in de app chat gedeelte, maar dat is niet echt Spraak, maar wel een manier van benaderen.

Ik gebruik de chat van de app voor test-doeleinden:
afbeelding
Er is nog een andere manier: Speech emuleren:
afbeelding

Volgens dit screenshot vraag je dit aan de google assistant en niet aan de goolge home of mini.

Je moet dit vragen aan een Google Home of mini.

En dus niet zo: OK Google, doe alle lampen in de “vul juiste kamernaam in” aan (die heb je nl écht niet ingesteld in de Home omgeving)

maar zo: OK Google, vraag aan Homey om alle lampen in de “vul juiste kamernaam in” aan te doen.

Als je accounts goed zijn gekoppeld Ă©n je lampen in Homey op de juiste kamer zijn geplaatst moet dat werken.

Via chat gaan de lampen wel uit en aan!
Dus het moet liggen aan de koppeling van Google Assistant en mijn Homey.

Bij het verbinden geeft hij het volgende antwoord: Homey reageert niet op dit moment. Probeer het later opnieuw…