Ecodim zwave dimmer wilt niet meer pairen

Beste Homey gebruikers,

Sinds een maand heb ik problemen met een van mijn ecodim zwave dimmers.
Sinds een maand kon Homey Pro de dimmer niet meer aansturen. Er kwam dan de foutmelding transmission complete, no ack, of zo iets.

Daarop de eco dimmer uit homey verwijderd, en opnieuw proberen toe te voegen. Het verwijderen ging niet soepel, dus ik vermoed dat ik hem verkeerd heb verwijderd.
Het volgende aan troubleshooting heb ik al gedaan:

  • Unknown devices verwijderd uit homey developer tools->zwave.]
  • De Ecodim met de reset knop in de verschillende verwijder modussen gezet (LED heeft blauw, paars en rood gebrand).
  • Ecodim een fabrieksreset gegeven.
  • Ecodim via de reset knop in verwijdermodus gezet, en dan in homey via instellingen->Z-Wave-> verwijder een z-wave appararaat gedaan. Hier kreeg ik de melding kan apparaat niet verwijderen.

Heeft er iemand nog tips hoe ik e.e.a. kan fixen?
Alvast bedankt!

PS: de homey staat practisch naast de eco dim in de kast. Zit ongeveer 50 cm tussen.

Je kunt nog op apparaatnaam zoeken via https://tools.developer.homey.app/tools/devices
Mocht hij tevoorschijn komen, kun je 'm zo verwijderen:

Voor pair problemen is deze app misschien een handige tool voor je:
https://store.homey.community/app/nl.delsman.unz-cure

Dank voor de reacties. In de lijst met devices staat de ecodim niet meer erbij.
De unz-cure app klinkt handig, maar ik kan hem niet installeren. De installeer knop is grayed out.

Je moet nog even inloggen op de community store.
Zet je browser op “Desktop-Mode”
En klik rechtsbovenin op het groene ding.

Thanks voor de replies. Bovenstaande geprobeerd, maar helaas wil hij met unz-cure ook niet pairen in leer modus. Ik gok dat de zwave module in de dimmer defect is.

Ik ga morgen contact opnemen met winkel.

Heb je ook geprobeerd 3x achter elkaar op de reset knop te drukken en dan 10 seconden wachten? Hij blijft dan 10 seconden paars branden. Zal wel maar ik vraag het maar.
Bij mijn ECO Dim Dimmer had ik andere kleuren dan in de handleiding stond.
Homey al een keer opnieuw opgestart of een PTP gedaan?

Heb het volgende gedaan op de ecodim:

  • 2x reset knop ingedrukt → lampje blauw knipperen (learning mode)
  • 3x reset knop ingedrukt → lampje paars knipperen (verwijderen zwave netwerk)
  • Resetknop 5 sec ingedrukt → lampje knippert rood (factory reset).

Homey uiteraard meerdere malen herstart, de app herstart, etc. De andere ecodim dimmer heeft geen problemen.

In dat geval mag je aannemen dat de weigerende Ecodim defect is.