Domotica op kinderkamer

Ik ben bezig met het hele huis zo langzamerhand met domotica te voorzien… nu heb ik al wat sensoren hangen (raam, deur, temperatuur) en de standaard lamp staat ook op de planning…

Nu vroeg ik me af of hier nog goede/leuke tips zijn!

Functioneel maar ook voor ‘de leuk’ is van harte welkom!

Ik heb laatst een simpele ‘babyfoon’ gemaakt om flows te kunnen maken wanneer er geluid is op de kinderkamer. Ik had nog een M5StickC liggen wat neerkomt op een ESP32 met wat sensoren, inclusief een microfoon.

Ik heb wat code gemaakt om een GET request uit te laten voeren wanneer geluid wordt gedetecteerd boven een bepaalde geluidssterkte, hier.

Via een HTTP GET trigger dmv de HTTP request flowkaarten app kan ik zo de lampen laten knipperen en een push notificatie sturen.

Geinig bedacht! Nu hebben we al babyfoons dus zal het voor ons geen toegevoegde waarde hebben al is het natuurlijk wel leuk om via Homey te laten lopen!

Bij mijn broer hebben ze een leuk spotje met een Hue peertje erin in de kamer van de 3-jarige dochter.

Zij weet dat als het lampje nog niet aan is 's ochtends, ze nog in bed moet blijven.

Elke avond kunnen pa en ma de tijd wijzigen wanneer dit lampje aangaat de volgende ochtend.

1 Like

Wij hebben hier een soortgelijk systeem. Een Hue Go lampje als nachtlampje (1% sterkte, rood) fungeert. Als het lampje in de ochtend uit gaat dan mag ze opstaan.

Werkt echt top. Ze is te jong om klok te kunnen kijken, maar dit systeem snapte ze al toen ze nog heel jong was.

Klinkt inderdaad wel geinig met de dimbare lampen! En dan is kleur voor de kinderkamer natuurlijk wel het leukste voorvalt ze wat ouder zijn!