Dimfunctie Ecodim duo smartdimmer in combinatie met Philips Hue Miliskin GU10 (zonder bridge) werkt niet

Met gebruik van Homey Pro zou de Hue Bridge niet nodig zijn echter de Ecodim duo smartdimmer zet de Philips Hue Miliskin GU10 alleen aan/uit. Dimmen werkt niet. Wellicht komt dit doordat je bij het toevoegen als apparaat wel kan kiezen voor Hue lamp zonder bridge en vervolgens de keuze voor de Miliskin maar dan zegt Homey Pro dat er geen app gevonden wordt waarna de lamp toegevoegd wordt als onbekend Zigbee apparaat. Iemand hier ervaring mee?

Volgens mij is een EcoDim Geen Hue Lamp …
Heb je de App voor de EcoDim wel geïnstalleerd?
Anders in de Appstore even de juiste link naar het Forum volgen of Support contact opnemen.

Trouwens, ik hoop niet dat je een slimme lamp zoals een “Philips Hue Miliskin GU10” schakeld achter een dimmer! dat is niet ondersteund en gaat gegarandeerd problemen opleveren

Edit: Ik lees nogmaals terug en krijg kortsluiting, ik snap niet wat je probeert

Klopt, is niet nodig, is een keuze of je die wilt gebruiken en ook afhankelijk van wat je hoe wilt koppelen.

Hoe? wat is het verband? werken de EcoDim en de GU10 beide wel op zichzelf in Homey?
En welke Apps heb je geinstalleerd?

[Tip] Problemen met Homey?

Ik geloof dat mijn verhaal een beetje verwarrend is geweest :grin: . Ik heb een Ecodim duo zigbee smartdimmer geïnstalleerd, gekoppeld aan Philips Hue Miliskin GU10 spots. De Ecodimmer heb ik tevens in de Homey toegevoegd als apparaat echter zodra je de Miliskin probeert toe te voegen dan kun je deze gewoon selecteren onder Hue zonder bridge en vervolgens ook de Philips Miliskin GU10. De app wordt echter niet geïnstalleerd waarna de Miliskin spots worden toegevoegd als “onbekend Zigbee apparaat”. Dit lijkt mij dus op zich al een app probleem waardoor het aansturen al niet zou lukken. Je geeft overigens aan dat Ecodim met Miliskin problemen geeft. Ik mis echter het waarom. Als ik de leveranciers zoals Robb shop etc. moet geloven zou dit geen problemen moeten geven echter je hebt dan wel de bridge nodig of bijv. de Homey. Zonder één van deze werkt aan/uit wel met de dimmer maar dimmen doet helemaal niets.

Ok,
Renumé

Dus de Ecodim werkt en is goed Toegevoegd? Top.

Probeer in de Appstore eerst de App te installeren, en kijk even de test versie hier:
https://homey.app/en-us/app/com.philips.hue.zigbee/Philips-Hue,-without-the-bridge/test/

fixt mogelijk al je probleem, zo niet meld je dan met de gevraagde informatie in het App Topic bij de ontwikkelaar hier: [APP][Pro] Philips Hue Zigbee (Without the bridge)

Tot Slot, een Wand-dimmer of Snoerdimmer zoals de EcoDim verlaagt de spanning van een lamp om deze minder licht te laten geven. Dat mag alleen bij DIMBARE lampen…
Je mag nooit van andere apparatuur zoals slimme lampen de spanning op die manier regelen, daar zijn die niet voor gemaakt. De HUE moet altijd op 230v aangesloten zijn en krijgt een signaal van een controller zoals Homey om te dimmen!

Kijk ook even hier:
[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 - Smarthome - GoT
kopje: Aansluiten van de lampen

1 Like