ik wil even een ideetje van me afschrijven:
in mijn dagelijkse werkzaamheden helpt Chat-gpt mij enorm met het bedenken van slimme oplossingen. Chat kent Homey ook en kan al redelijk goed ondersteunen met het opzetten van complexe flows. echter heb ik het idee dat de versie van de software van Homey een stuk of 6 achter loopt. waardoor ik vaak tegen een muur aanloop als ik complexe scriptjes wil koppelen aan variabelen simpelweg omdat de manier om dit soort dingen in te stellen een andere plek binnen Homey heeft gekregen of omdat de functionaliteit veranderd is, kaartjes veranderd zijn enzovoorts. Hoe vet zou het zijn als AI gewoon door Athom wordt geimplementeerd?
Voorbeeld:
Ik heb nu een scriptje lopen die op gezette tijden de opwek van mijn zonnepanelen inschat, op basis van de zonverwachting van die dag in mijn woonplaats én de daadwerkelijke opbrengsten in het verleden. het huis wat ik kocht had namelijk al zonnepanelen en ik heb geen idee welke panelen erop liggen en wat ze zouden moeten opbrengen. het mooiste vind ik dat hij elke dag een streepje nauwkeuriger wordt omdat hij alle data elke keer opnieuw uit laat rekenen door het gebruikte script.
dit is slechts een voorbeeld waar ik het voor gebruikt heb, maar ook bij automatiseringen die soms net niet deden wat ik wilde kan ik gewoon in mensentaal aan hem uitleggen met daarbij wat ik dan wel graag wil en hij bedenkt direct de meest geniale flows met kaartjes waar ik nooit aan zou denken.
ik ben benieuwd of ik de enige ben die hier een waardevolle toevoeging in ziet of dat er meer mensen zijn die dat wel een zinvolle toevoeging lijkt, wellicht kunnen we Athom er van overtuigen?