Buitenverlichting 5 uur laten branden na zonsondergang

Ik ben een volstrekte noob met flows.
Ik wil graag mijn buitenverlichting via een schakeldoos van KAKU een half uur na zonsondergang ongeveer 5 uur laten branden.
Kan iemand hier mij daar mee helpen want ik heb echt geen flauw idee.

Heb je zelf al iets geprobeerd? Het is nu een beetje onduidelijk wat je wel en niet kan, en wat je wel en niet wilt kunnen en leren.

En heb je een Homey Bridge of een Homey Pro. Ivm de mogelijke app’s die je hiervoor wilt gebruiken.

Denk niet dat je dat echt wil, gezien het verschil in tijdstip dat de zon onder gaat gedurende de zomer en de winter.
Je kan de lamp beter AAN laten gaan na zonsondergang en UIT schakelen op een vast tijdstip.

@ Mike1233 heb de Homey Pro (de “oude” witte bol)

heb nu het volgende als probeersel om de verlichting aan te doen

en het volgende als probeersel om de verlichting na 6 uur uit te doen

Dan gaat hij dus om middernacht aan.

kan ik er dan beter kiezen voor “het is na zonsondergang”?

Dat stelde ik al voor, maar het doel van deze flow is mij onduidelijk, is het voor buiten verlichting of voor een kerstboom of voor iemand die voor de deur staat of …?

sorry voor de onduidelijkheid
Heb een Buitenschakeldoos van KAKU die nu nog “kerstboom buiten” heet
In onze achtertuin heb ik op meerdere plaatsen tuinverlichting staan die altijd gewerkt heeft via een schemerschakelaar (via 1 WCD)
de schemerschakelaar is stuk gegaan en dacht ik dus gebruik te gaan maken van onze Homey icm schakeldozen die ik al heb (en alleen met kerst gebruik)
en wil eigenlijk niet dat de buitenverlichting de hele nacht brand

image

Dat stelde ik al voor:

UIT schakelen kan je op een vast tijdstip of b.v. als je naar bed gaat of iets anders naar eigen keuze.
(dat is dan in een aparte flow).

1 Like

Om de lampen aan te zetten gebruikte ik de app Zonnestanden.
En dan 20 minuten voor zonsondergang lamp aan. En later op de avond een vaste tijd om de lamp uit te zetten.
Maar dat is dus niet nodig om die app te gebruiken.

Hier in huis gaan rond het ondergaan van de zon een aantal lampen automatisch aan. Dat is in de winter al voor 17:00 maar in de zomer na 21:00. Als jij jou lampen na dat tijdstip nog 4 of 5 uur wilt laten branden dan gaan die in de zomer dus om 02:00 uit en in de winter om 22:00. Daarom heb ik het aanschakelen los gedaan van het uitschakelen:

Lampen aan rond zonsondergang: Bij mij begint die ‘zon_onder_licht_aan’ flow een half uur voor zonsondergang: Zie “Datum&Tijd → ZonKomtOpOver…”. Diverse lampen starten daarna met vertraging tot een uur (en nog enige ramdom tijd).

En dan heb ik voor het uit schakelen een aparte flow van zondag tot donderdag en een aparte op vrijdag en zaterdag. De ene begint om 22:00 en de ander om 01:00.
Maar als je wel 4 of 5 uur na zonsondergang wilt gebruiken: Maak je uitschakel flow, laat die dan starten op een virtuele schakelaar of zo. En maak een aparte flow op zonsondergang die dan de uitschakel flow start met vertraging.