Beveiliging via Laser

Hallo, Inhuis kunnen we prima beveligen via bewegings Sensoren. Echter wil ik mijn serre ook beveiliging. De Serre is voorzien van plastic zeilen om de wanden af te dichten. Deze bewegen dus met wind. Hierdoor is een bewegingssensor niet moelijk.

Nu dacht ik (zoals je in films ziet) om tussen de Palen van de sere een laser te bevestigen zodat als deze onderbroken word het alarm afgaat.

Heeft hier iemand enige ervaring mee ?

Ik neem aan dat je “mogelijk” bedoelt hier :slight_smile: Maar waarom is dat niet mogelijk? Bewegingssensoren reageren op plotselinge warmteverschillen, bijvoorbeeld veroorzaakt omdat een (warm) mens voor de sensor heen beweegt. Plastic zeilen stralen geen warmte uit, dus zullen als zodanig ook niet gedetecteerd worden.

Je hebt zogenoemde “IR lichtsluizen”, waarbij je een apparaatje hebt die infrarood straal uitzendt naar ofwel een reflector, ofwel een ontvanger, en een signaal afgeeft wanneer de straal onderbroken wordt (voorbeeld). Het werkt helaas niet zo flashy als in films ( :stuck_out_tongue_winking_eye: ) maar is wel wat je zoekt. Ik weet alleen niet of er zulke sensoren zijn die door Homey ondersteunt worden :thinking:

“De ontvanger heeft een relaiskontakt aansluiting.“
Moet icm een smart implant niet al te moeilijk zijn?

Ja klopt, als je een beetje handig bent zou dat wel te doen moeten zijn.

zie ook hier: