Balboa CMS

Hej!

Är det nĂ„gon hĂ€rinne i vĂ€rmen som har gjort nĂ„gon/nĂ„gra bra automationer för sitt spabad? Jag har en idĂ© vad som skulle vara önskvĂ€rt att uppnĂ„, men lite inspiration Ă€r ju aldrig fel.

Just nu Àr jag inne pÄ att:

Fokusera uppvÀrmningen nattetid samt eventuellt nÄgon/nÄgra timmar mitt pÄ dagen. Varmare börvÀrde pÄ natten och den korta perioden mitt pÄ dagen för att forcera uppvÀrmningen. Avsvalning dÀremellan.

Under majoriteten av mÄnadens dagar ska spabadet ha en lÀgre börtemp (c:a 30 grader), medans nÀr man vill bada sÄ höjs den till 38 grader genom att en virtuell knapp i Homey aktiveras.

Mitt huvudfokus Ă€r att i högsta möjliga mĂ„n hĂ„lla nere nĂ€ttarifferna (effekttopparna) mot min elnĂ€tsleverantör. Samtidigt vill jag ha en enkel lösning att frĂ„ngĂ„ ordinarie scheman till förmĂ„n för ett “bad-redo schema”. Kanske Ă€ven en “over-ride funktion” för att nĂ€rhelst man vill kunna frĂ„ngĂ„ all automation.

SĂ„, dela gĂ€rna med er av tips och idĂ©er hur ni har löst det. Återkommer sĂ„ fort jag har nĂ„got att presentera för egen del. :slight_smile: