Automatisere når robotstøvsuger kjører

Jeg tenkte en tanke her om dagen – det best er om robotstøvsugeren kjører når ingen er hjemme (doh!). Hva hvis jeg lager en flow som starter robotstøvsugeren i det huset går i bortemodus ved at alle har forlatt det (Smart Presence). Dette er jo enkelt nok i seg selv, men så kommer det jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre. Jeg vil jo bare at støvsugeren kjører én gang per dag. Så hvis den f.eks. har kjørt mens vi var ute av huset første gang, vil jeg ikke at den skal kjøre igjen samme dag. Min umiddelbare tanke er en eller annen form for logikk der støvsugeren setter en verdi til 1 når den kjører første gang, og at denne verdien sjekkes neste gang alle forlater huset (0=kjør støvsuger, 1=ikke kjør støvsuger).
Dette kan jeg vel også bruke sammen med en timer (i tilfelle alle ikke forlater huset den dagen), slik at støvsugerne f.eks. kjører klokken sju eller åtte på kvelden hvis den ikke har kjørt enda i løpet av dagen.

Spørsmålet mitt er hvordan jeg kan få til denne logikk-delen i flowen? Trenger jeg noen apper for å sette verdien, eller er dette noe jeg kan få til kun med den innebygde logikken?

Du kan bruke innebygget logikk til dette. Du lager bare en nummerisk variabel som du kaller hva du vil og henter den opp i flows.

Flow1
Når:
Siste person drar hjemmefra
Og:
En variabel er nøyaktig 0
Så:
Start støvsuger
Og
Sett variabel til 1

Flow2
Når:
Klokken er 00:00
Så:
Sett variabel til 0

Flow3
Når:
Klokken er 19:00
Og:
En variabel er nøyaktig 0
Så:
Start støvsuger
Og
Sett variabel til 1

1 Like