Audio video apparatuur aansturen via infrarood

Hi,

Ik wil starten met Homey en ben aan het uitzoeken wat ik ermee kan. Mijn KlikAanKlikUit schakelaars heb ik gevonden, dus dat is prima.

Maar nu probeer ik uit te vinden of ik mijn audio en video apparatuur kan aansturen via Homey bridge. Ik gebruik daar nu een Harmony One afstandsbediening voor, infrarood.

Mijn Samsung TV zou ondersteund moeten worden, die vind ik op de site.
Voor mijn Yamaha tuner/versterker zou ik Homey Pro nodig hebben, zo te zien. En dan verbinden via LAN. Dat vind ik vreemd, die werkt ook gewoon via infrarood.

Maar de KPN Settop box van Motorola vind ik niet, betekent dat dat ik die niet kan aansturen? Dus niet aan/uitschakelen en zenders kiezen?

Ik weet dat er zoiets bestaat als infrarood commando’s leren, dat heb ik bij de Harmony One ook gedaan. Maar als ik in het forum zoek vind ik daar weinig over. De enige post verwijst naar een support pagina die alleen maar beschrijft hoe je IR aanzet op Homey, niets over inleren van commando’s:
https://community.homey.app/t/infrarood-inleren/22859/4
Maar deze post is 2 jaar oud, is dat nog steeds correct? Ook in de knowledge base vind ik niets over inleren, alleen dezelfde algemene pagina.

Harmony wordt genoemd in verschillende posts, maar dat gaat steeds over de Harmony Hub. Die heb ik niet. Maar mijn doel is ook om die Harmony One overbodig te maken. TV, Versterker en Settopbox wil ik dan aan en uitzetten met Homey. Net als zenders wisselen, Digitale gids bekijken, opgenomen TV programma’s bekijken, etc.

Kortom, is het mogelijk om mijn audio en video apparatuur aan te sturen via Homey?
Samsung TV UE468700XSXXN
Yamaha RX-V520
Motorola VIP1853

Thanks!

Homey bridge heeft een relatief groot database in zijn ingebouwde IR optie zitten (die zul je niet vinden in de app store), ondanks hij relatief groot is staan niet alle merken en apparaten er in, dus je zult moeten hopen dat het erin staat, en als die ene erin staat dan ook daadwerkelijk werkt (met alle knoppen).
IR leren kan niet met de bridge aangezien hier geen IR ontvanger in zit, dit zelfde geld overigens voor de “nieuwe” Homey Pro (early 2023)

Oke, dankjewel.

Is er een manier om hier achter te komen voordat ik de Bridge aanschaf? Ik heb de Homey app gedownload, maar als ik daar een apparaat probeer toe te voegen gaat 'ie scannen in de omgeving. Ik kan niet selecteren uit een database lijst.