Aqara temperatuur/vocht sensor in een flow voor ventilatie

Hoi iedereen,

Ik ben helemaal nieuw in het gebruik van de Homey en alles wat er mee samen gaat…

Ik heb een Aqara temperatuur/vocht sensor. Ik wilde deze gebruiken om bij een bepaalde vochtigheidsgraad de ventilator van mijn badkamer te laten werken. Maar nu kan ik enkel bij “Als” selecteren dat de flow moet starten bij veranderen van de luchtvochtigheid. Maar dus niet als de luchtvochtigheid een bepaalde waarde zou overschrijden de ventilator aan moet en bij het terug zakken onder waarde de ventilator terug uit moet…

Kan dit dan daadwerkelijk ook niet? Of doe ik als newbie al meteen iets fout :slight_smile: .

Alvast bedankt!

1 Like

Kijk even hier en alles wordt duidelijk als je een klein beetje Engels kan lezen.

Ook in het Engels, veel gedetailleerde informatie. Suc6

Hierbij een voorbeeld zoals ik die gebruik.

Ik heb ook de Aqara sensor in de badkamer en een KaKu LED dimmer voor de ventilatie.
Tevens gebruik ik een variabele die naar 1 gaat en deze is ook van toepassing op het gebruik van de afzuiging tijdens koken. Want dat is bij mij hetzelfde systeem, en ik wil niet dat tijdens koken de afzuigkap uit gaat als de luchtvochtigheid onder het ingestelde niveau is.

De luchtvochtigheid tag in de logica komt van de Aqara sensor.

Uitzetten doe ik 2x met een vertraging van 30 seconden omdat de KaKu soms niet goed reageert.

Als vochtigheid veranderd EN var_Afzuiging is gelijk aan 1 DAN zet var_Afzuiging naar 1.
Heb je daar ook een speciale reden voor?

Goed opgemerkt :grinning_face_with_smiling_eyes:
Die moet nul zijn, en aangepast.
Ik merk dat de browser het scherm niet goed ververst en daardoor een verkeerde waarde toont.
De flows website blijft toch buggy :thinking:

Dankjewel iedereen!! Ik denk dat het werkt, bij het testen van de Flows toch…
Ik ben dit nu een het testen aan mijn bureau met een ledstrip :grinning_face_with_smiling_eyes: , dus hopelijk gaat dat ook werken in de badkamer met een ventilator.

1 Like