Aqara T1M taklampe lever sitt eget liv

Har i ca 6 mnd hatt en Aqara T1M taklampe på et vaskerom som har vært styrt etter bevegelsessensor uten noen utfordringer. Plutselig i går begynte dette lyset å gå inn i en rar syklus med på/av. Lyset slår seg av men på igjen av seg selv etter ca 1 sek, står på i noen min før dette gjentar seg. SLår jeg av lyset via homey appen går dette plutselig på igjen. Mistenker at dette skjedde i forbindelse med at homey pro ble oppdatert i går morges.

Det jeg har forsøkt uten effekt:

Slette alle flows som er innvolverer dette lyset

Slette og legge inn lyset via aqara appen i homey

slette og legge inn bevegelsessensor

skifte batteri i bevegelsessensor

fjerne bevegelsesseneor helt

Tatt strømmen på Homey pro

Sjekket koblinger og sikret at ingen er løse

Alt uten effekt. Nå lever dette fortsatt sitt eget liv uten noen aktive flows, og uten input fra noe som skal styre dette. Eneste som fungerer er å fysisk ta strømmen med lysbryter på veggen. Er det noen åpenbare steder jeg bør begynne å lete? Mistenker det er ett eller annet ghostsignal. Lite lysten på å fjerne alle element fra huset for å løse dette

Virker som det er litt aqara komponenter som har begynt å tulle etter siste oppdatering. Sliter selv med noen releer som ‘resetter’ (skrur rele av/på) en gang i minuttet. Prøvd det meste av feilsøking, uten hell. Problemet forsvinner når homey er koblet fra, så virker zigbee-relatert