Aqara Double Switch (2018) verbindt niet

Hi allen,

Ik heb twee Aqara Double Switches (2018). Eentje is me gelukt om te verbinden met Homey. De tweede lukt mij echter op geen enkele manier. De installatie zegt dat je een knop ingedrukt moet houden totdat de blauwe led drie keer knippert. Maar wat ik ook doe (of welke knop ik ook indruk), de Aqara gaat niet drie keer blauw knipperen, maar zes keer snel achter elkaar.

De batterij is vol, de Aqara reageert wel gewoon (volgens de LED lichtjes), ik heb reeds een PtP geprobeerd, maar niets lukt. Verder kom ik er op het internet ook niet achter wat zes keer snel blauw knipperen zou moeten betekenen.

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad met de Aqara Double Switch en hier een oplossing voor?

Veel dank!

Wat zegt de leverancier daarvan?
Als “6x snel knipperen” niet eens in de handleiding staat zou ik 'm heel snel terugsturen.

Hi Peter,

Wat een toeval - ik zit net op een bericht van jou te reageren in een andere post!

Ik heb het inderdaad niet aan de praat gekregen na uren stoeien. Ik ga deze dus retourneren en kijken of de ander het wel doet. Voornamelijk gezien de eerste probleemloos verbond met de Homey

1 Like

Oh, dezelfde Joris haha.
Maar idd, soms zijn ze niet (helemaal) goed uit de fabriek gerold.
Ik heb door de jaren heen een aantal ‘Smart home’ apparaten tegen de schutting gesmeten. Héérlijk :joy::joy::joy: (en niet die van boven de €25 natuurlijk)

Ik heb dit probleem ook. 1 kan ik er toevoegen, een 2e is een groot probleem, dat werkt gewoon niet. Ik heb wel 4 van die schakelaars in huis en geen van deze werkt als 2e in Homey Pro. Zou het dan aan aqara liggen of toch gewoon aan Homey Pro (of de app)?

Ben wel benieuwd wat hier verder uit komt. Ik heb ze maar weer terug geplaatst in mijn aqara hub en ook de dingen die ik wil schakelen. Het is niet anders, hoor wel graag of het gelukt is om het met een nieuwe te verbinden. Zou wel vreemd zijn, dan zijn alle 4 mijn schakelaars niet in orde?! :slight_smile: