Apparaat beschermen

In het kader van mijn alarmsysteem heb ik een aantal sirenes in homey geïnstalleerd en vind het wel “gevaarlijk” dat je toevallig op een sirene zou kunnen klikken waardoor de hel losbarst. Bestaat er zoiets als ..“ben je zeker dat je dit apparaat wil inschakelen”…kortom een soort melding waar je moet bevestigen dat je wel degelijk het apparaat wil inschakelen.

Ik heb voor mijn ‘full firealarmtest’ een ‘pushbericht met bevestiging’ voor de eigenlijke test gezet.

Vraag is of je dat bij ‘echt alarm slaan’ wel wilt.

Je zou je alarm ook kunnen triggeren op ‘long press’ of ‘press 5 times’ oid. Afhankelijk van wat de knop ondersteunt. Veel minder kans op perongeluk activeren…

Het betreft een Shelly Wave 1 … als je op de button klikt , gaat hij af. Het zou ideaal zijn moest het mogelijk zijn om “devices” te verbergen.

Ik heb een zone ‘Zolderkamer(tje)’ gemaakt, daar zet ik devices in die ik niet gebruik of niet hoef te bedienen, en dus anders maar in de weg zitten…

En wat doe je met spullen die je niet gebruikt ? …naar zolder… :innocent:

Door de sortering komt de zone helemaal onderop, dus kleine kans dat je er per ongeluk op klikt…

1 Like

Dat is een mogelijke oplossing…bedankt.