[APP] Ziggo - Connect your Mediabox Next with Homey

Hoi Fred. Ik merkte dat ook. Aan en Uit lukte niet, maar gek genoeg wel op een andere zender zetten met de assistent van Google via Homey.

Vandaag ging de Mediabox aan met behulp van de assistent! De assistent klaagt wel dat hij de mediabox niet kan bereiken, maar doet het wel. Ook het wisselen van kanalen werkt. … Uitzetten dan weer niet, langzaam beter, maar nog niet helemaal perfect.

Ik zet hem uit met een slimme stekker als het huis op slapen wordt gezet en aan als de wekker gaat. Verder staat ie de hele dag aan.

Ah dat scheelt weer stroom. Ik bedoel eigenlijk als ik tegen Google zeg : tv kijken dan wordt de routine gestart om de Mediabox aan te zetten en gaat de Mediabox nu wel aan, zoals altijd al het geval geweest is, maar als ik zeg stop tv dan zou de routine de Mediabox uit moeten zetten. Gek genoeg doet hij DAT dan weer niet. In beide gevallen klaagt de assistent van Google dat de Mediabox niet bereikbaar is. Met een routine van zender switchen op de Mediabox werkt zonder problemen en zonder dat de melding komt dat de Mediabox niet bereikbaar is.

Sinds vandaag een update van ziggo gehad versie 5.09 . Vol verwachting de ziggo app geinstalleerd en een mediabox aangemaakt, maar jammer genoeg werkt het niet zal wel weer 3 maanden wachten worden.Wel weer een nieuwe mail naar Athom gestuurd.

De mini is heel zuinig

Het werkt sinds vanmorgen weer nu maar hopen langer dan 1 dag.

Haha ja hopelijk wel. Hier werkt het op dit moment ook. :crossed_fingers:

En ook vanmorgen werkte het weer dus nu maar hopen dat het zo blijft.

Das mooi. Ik laat het voor de zekerheid lekker via Home Assistant draaien. De homey 2019 tikt al aardig tegen het max werkgeheugen aan, dus wordt die ook een beetje ontlast…

Ik zag inderdaad ook dat de app weer werkt in Homey. Ik was ondertussen al met Home Assistant aan de gang gegaan waar het wel goed werkte met als bijkomend voordeel dat daar de aan en uit knop los van elkaar kunnen worden bediend.
De Homey app heb ik verwijderd.

Ik heb de ziggo next mini, werkt die met deze app? Ik krijg een timeout hiermee.

Die moet werken ja

Hier timeout after 30000ms…
Ziggo Mediabox Next versie 5.09. Homey Pro 2019.
doe ik iets verkeerd?

Hier werkt het nog steeds goed. Heb je de Ziggo app in Homey al een keer gereset?

Elko, dank! Dat was het. nu doet hij het (eindelijk) weer. Top!

Het was al te mooi om waar te zijn. Homey kan geen opdrachten verwerken voor de mediabox. Ook zender wisselen werkt niet meer, zucht…

2 Likes

Wanneer gaat Homey er eindeljk eens voor zorgen dat die next boxen weer gaan werken?

Dat moet je aan Athom vragen…

k heb nu de ziggo app een week draaiend gekregen met een eenvoudige handeling .Ik heb het PTP gedaan voor 10min en het werkte weer. Hoop dat het blijft werken.
Dit he b ik gedaan op mijn HP 2019. misschien hebben jullie er ook wat

1 Like