[APP] Ziggo - Connect your Mediabox Next with Homey

Binnen HA kan je zenders kiezen, maar met HA via Homey kan je alleen voor -of achteruit.

1 Like

Het zou zo fijn zijn als de ziggo app weer werkte na 3 maanden geduld. Ik snap best dat men het druk heeft met de nieuwe hardware en software, maar hè, 3 maanden wachten :woozy_face: :disappointed_relieved:

Dat dus! We moeten ons maar weer eens melden

Strak plan

Heb het via mqtt naar HA geregeld. Werkt weer uit de kunst.

Fijn dat dit lukt voor jou Peter, maar helaas voor mij (en anderen) niet via homey, als je geen mqqt, HA of kennis daarvan hebt, zit je alsnog met niet werkende flows.

1 Like

Helemaal mee eens! En een investering van 150 eurotjes voor een raspberry pi5.

Hier werkt de homey app ook weer trouwens, maar als ik de home assistant intergratie uitzet kapt de homey app er ook weer mee🤔

Nou, dat is goed nieuws. Ik ben voorzichtig positief. De flows heb ik net weer geactiveerd en voor nu werkt het hier ook weer.

Heb alleen de app opnieuw moeten starten of resetten.

Als het zo blijft, dank aan de mensen die hier op de achtergrond aan gewerkt hebben.:smile:

1 Like

De homey app is niet geupdate…

Nee, best wel gek. De vorige keer ook niet toen het een paar dagen spontaan weer werkte en toen ineens weer niet. Wellicht is het niet de app met een probleem, maar een toegangspoort of server, immers de fout, daarne weer werken en toen weer de fout waren ook spontaan. Het is net alsof het team van Homey en Ziggo met elkaar praten en de juiste poorten openzetten :grinning:

En vreemd dat het via home assistant gewoon is blijven werken…

Het was weer van korte duur…zucht… Homey gerestart omdat bepaalde schakelaars slecht reageerden, nu weer goed., maar nu geen ziggo box meer.

Het werkt weer?

Geen idee. Heb de app eraf gegooid

Oké maar het werkt weer sinds vanmorgen.

Tis steeds op en af. Heb het via Home assistant geregeld nu. Hoop voor je dat het nu blijft werken.

Wat je zegt inderdaad. Hier werkt het nog steeds niet. Yeleurstellend dat een officiële app van Athom gewoon na 4 maanden bijna nog steeds niet werkt. Ik maakte er veel gebruik van en zowel ik als mijn vrouw balen er stevig van.:angry:

Dat is wel het probleem met de officiële apps van Athom.

Vanmorgen werkte het weer niet.