[APP][Pro] Slide - Automate your curtains

Dank je voor je reactie Jordan. :+1: Ik ga nog even brainstormen wat ik zal doen.

Zo zie je maar dat een developer zonder wekelijkse updates toch ook best actief kan zijn
 :innocent:

1 Like

Ik heb zelf 3 slides nu 2,5 jaar: prima apparaat native app is ok. Homey app werkt altijd en zo zie ik ze het liefst :grin:
Feature request:
Is het mogelijk om via homey de snelheid van het openen en sluiten te veranderen? Idealiter via een go to position kaart met een speed keuze erbij? :innocent:

De API ondersteunt dat niet. Als er meer vraag naar is zal ik de mannen van Innovation in Motion eens vragen of het bijgemaakt kan worden.

Toch maar voor de Slide gekozen en gisteren geĂŻnstalleerd. Werkt prima, ook met Homey, en veel geruislozer dan ik dacht. Maar er is Ă©Ă©n ding dat ik jammer vind. De gordijnrails zit strak tussen twee muren waarbij de raam ook tot aan de muur doorloopt. Aan de kant van de motor zit het gordijn mooi strak tegen de muur, maar aan het eind blijft er een kier omdat daar de eindstopper zit en het gordijn niet verder kan. Heeft iemand hiervoor een slim idee, bijv. een passende voorloper met overlap waarmee het gordijn over de eindstopper heen kan schuiven?

Goede keuze, fijn dat je er blij mee bent!

Je hebt zgn “overschuifrunners”, die eigenlijk bedoelt zijn om 2 gordijnen in het midden iets te laten overlappen zodat ze mooi sluiten. Wellicht kun je daar iets mee, evt met een beetje knutselen?
Zie:
https://www.google.com/search?q=overschuifrunner&rlz=1C9BKJA_enNL938NL938&hl=nl&prmd=mivxn&sxsrf=APq-WBsy9ZViDRLo4qxeowa96RtPTJUp-w:1643464293040&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwidoozLjdf1AhVE3KQKHeRRAYYQ_AUoAnoECAIQAg&biw=810&bih=965&dpr=2

Ik heb er al Ă©Ă©n gehaald, de wieltjes er af gehaald en bevestigd aan de eerste connector met dubbelzijdige tape. Nu kan ik het gordijn iets verder bij de muur krijgen, maar eigenlijk had het nog een paar centimeter langer mogen zijn. Maar daar kijk ik later nog wel een keer naar. :slight_smile:

1 Like

Ik heb zojuist mijn Slide geïnstalleerd. Alles werkt prima behalve dat ik hem niet kan koppelen in Homey. Als ik inlog krijg ik de melding “Could not find that PairSession”.
Als ik op de app zelf inlog (op mijn iPad) dan krijg ik de melding “The refresh token field is required”. Op mijn iPhone ben in gewoon ingelogd en werkt het.

Does anyone know there is a server error at the side of slide ?

My curtains will not respond and they will not open

1 Like

Pfff happy it’s not at my side

Also the app will not work after refreshing a m log out at the app and get an error server error

Hopefully they will fix it soon

Same here.
I already mailed a support request to Slide and contacted one of the Slide founders by IM.
Will let know if he replies


1 Like

Thank you also send an email

Hopefully they will fix it soon

Hopefully they will answer and fix it on saturdays?

Here are they working again!

Solved

Yes, working again indeed.
Fast action by Slide. Thx!

1 Like

Ik ben ook aant kijken naar een Slide en ik overweeg de Lite. Kan deze Lite versie wel in Homey worden geĂŻntegreerd of hebben ze dat ook via de Lite software geblokkeerd?

Op de site staat dat alleen de Pro versie Smart Home integraties heeft, maar ik weet niet of ze daar nou vooral Google Home en Apple Homekit mee bedoelen of ook Homey.

Ik heb een sterk vermoeden dat je de Pro versie nodig hebt.

Dat “vermoeden” heb ik ook. Daarom hoop ik dat iemand mij dat kan bevestigen of dit wel of niet zo is :slight_smile:

Je hebt de Pro nodig om de API te mogen aanspreken

1 Like

Dank je wel voor de bevestiging. :slightly_smiling_face: