[APP][Pro] Slide - Automate your curtains

Just for information. It seems that the position value depends on the configuration of the curtains. I have double symmetrical curtains (motor on the left). The open value is 0.98 and fully closed is 0.51. The slider in the Homey app also stops at 50% (half closed). This can be slid to fully closed, but has no effect on the curtains themselves. The position value does change to 0.02. The values ​​for open/close are reversed and halved in this configuration.

That is really useful information; I only have single sliding curtains so never detected this.

I finally found some time to fix the bug, where Homey didn’t get a correct response after setting the curtains to a certain open / closed percentage.

This also solves the Google Home/Assistant bug where Google says “I’m sorry, I wasn’t able to connect to Homey” or something related, if you ask Google to open/close the curtains (if you connected Homey to Google Home/Assistant). Google will respond correctly.

The version is up for review, but if you want to install the testversion that is possible through:

Can you also say a % with google ?

I tried “Ok Google, open de gordijnen in de slaapkamer voor de helft” which rougly translates to “Half open the curtains in the bedroom”. This worked.

I find Slide regurlarly needs to recalibrate to maintain the right position percentages.

Would it be possible to have an action card for calibrating, @Jorden?
That way I can schedule an automatic calibration…

i had this issue, then i contacted SlideSupport and they told my the firmware of the slides was very old, then they pushed the newest firmware from their end, never had to re-calibrate again.

Thanks @Ziglar, will try that!
I cannot seem to find a firmware version in my Slide app though.

Do you know where to find it?
And what is your latest firmware version?

When the new version of the Homey app for Slide comes, I will build in a recalibration button.

1 Like

If anyone is up for testing a new version, yesterday i submitted a pull request with a lot of new features, see: Dev ruben by rubentebogt · Pull Request #6 · jordenc/nl.innovationinmotion.slide · GitHub

This version includes extra cards like:
[Trigger] Curtains just closed
[Trigger] Curtains just opened
[Condition] Are curtains closed ?
[Action] Close curtain
[Action] Open curtain
[Action] Toggle between open/closed curtain
[Action] Trigger a re-calibration
[Action] Enable Touch & Go
[Action] Disable Touch & Go

Also the follwoing actions are available globally to control your zones:
[Action] Open all curtains in one zone
[Action] Close all curtains in one zone
[Action] Set the position for all curtains in one zone
[Action] Trigger a re-calibration for all curtains in one zone

Using this for a month now, without any issues on both double and single curtains.

Yes, I am up for testing!

Hi Henk, top dan testen we met drieën. Ik weet niet hoe technisch dat je bent en/of dat hier misschien een simpelere manier voor is maar ik doe het als volgt: Als je de repository download of cloned lokaal (Mijn PR is inmiddels gemerged) https://github.com/jordenc/nl.innovationinmotion.slide en je installeert met NPM (npm install) de dependencies zou je met npx homey app install de app moeten kunnen installeren op je locale homey.

Dat zal wel gaan lukken, geen probleem.
Moet alleen even tijd vinden daarvoor.
Ik laat het weten, dank je wel!

Wat is de status van deze nieuwe app-versie die jullie nu aan het testen zijn? Enig zicht op wanneer die voor iedereen beschikbaar komt? En is er al ondersteuning voor de local API? Ik ben van plan ook een slide aan te schaffen en deze te koppelen aan mijn Homey, dus ik ben erg benieuwd.

Ik denk dat de app je sowieso niet hoeft te weerhouden van het kopen van een Slide hoor. Zowel de huidige als de nieuwe app werken prima! Met de huidige ook nooit problemen gehad.

De rest van je vragen zullen door @Ruben92 of @Jorden beantwoord moeten worden…

Ik wacht het nog maar even af. Zo’n Slide is toch best duur en op de App-pagina zie ik dat de laatste app-versie alweer een half jaar geleden is uitgebracht. Ik hecht toch wel waarde aan een goede ondersteuning en regelmatige updates voor apps. Ik twijfel ook nog tussen de Slide en de Switchbot. Die laatste heeft blijkbaar ook een goede app voor de Homey.

Tsja, de Slide app werkt gewoon prima, dus waarom zou ie dan geüpdate moeten zijn het afgelopen half jaar? Er zijn wel meer apps die niet geüpdate worden zolang ze prima werken. In de nieuwe Slide app komen alleen wat functies bij.

De Switchbot (heb ik zelf geen ervaring mee) app is ook 4 maanden geleden geüpdate. En wie zegt dat een update ook iets te doen had met het apparaat dat jij met die app gebruikt. Je kan een gisteren geüpdate app hebben, die niks wijzigt voor jouw apparaat. Misschien is de laatste wijziging voor jouw apparaat wel 2 jaar geleden doorgevoerd in diezelfde app.

Ja ik zie inderdaad dat Switchbot veel meer soorten apparaten heeft. Dus het kan wel kloppen wat je zegt. Maar het geeft ook wel een indicatie van hoe actief een developer is. Los daarvan is het prijsverschil tussen de Slide en de Switchbot wel erg groot.

Een nieuwe versie van de Slide app is in ontwikkeling. Ik hoop hem binnen een maand online te zetten. Er komen wat extra kaartjes bij en hij wordt gemaakt voor SDK 3 van Homey.

De Slide is erg de moeite waard. Ik kan hem niet vergelijken met de Switchbot aangezien ik die niet heb, maar kan wel zeggen dat ik heel erg tevreden ben met de Slides. Ze doen het hier vanaf de eerste levering, elke dag 4 gordijnen open en weer dicht. I love them!

Overigens komt de local API hier (nog) niet in. Ik weet niet of dit al is vrijgegeven door de makers. Als er interesse in is kan ik daar nog even navraag naar doen, maar ik zit erg beperkt qua vrije tijd momenteel.

New app version to test:

New flow cards, zone cards and more. Should be stable, it runs on SDK 3 now. Let me know if any problems occur!

Big thanks to @Ruben92 for adding a load of flow cards and making the code way better.

If no problems arise this version will go live soon!