@Gruijter, omdat ik vind dat je super werk levert een donatie van mijn kant.
Echter is er één ding wat ik niet snap. In mijn flow heb ik aangegeven met 15 cent prijsverschil te laden of te ontladen. Maar vandaag waar de laagste prijs 14,93 cent is en de hoogste prijs 25,19 cent, zie ik dat mijn Sessy ontlaad. Terwijl ik eigenlijks in mijn flow heb staan om dat niet te doen en gewoon NOM te draaien.
Het is ook niet dat er maar een uurtje wordt ontlaad, zelf meerdere uren en het lijkt er meer op dat hij dit schema volgt:
Indien het prijsverschil niet groter is dan minimaal 15 cent, dan gebruik ik liever zelf de stroom. Maar zoals het er voor mij uitziet, ontlaad de batterijen ook bij een lagere prijsverschil of zie ik dat fout? Zo niet, heb ik wat fout staan in mijn flow?
Hulp welkom. Voor de rest werkt het fantastisch.
Het algoritme gaat ervan uit dat je de hele dag door wilt optimaliseren op financiele opbrengst via day ahead handel. En daarbij wordt het verkopen van energie (=ontladen) sneller gedaan dan het aankopen (=laden).
Dus als je in de middag NOM strategie draait zal de accu worden geladen met zonneenergie. Maar in de avond zal het ROI algoritme toch de ‘winst’ proberen te optimaliseren, en dus gaan verkopen. De ingestelde 15 cent gaat in dat geval niet op omdat je steeds wisselt van strategie.
Met de HP2023 is er een geavanceerder ROI algoritme beschikbaar waarbij het verkopen veel meer rekening wordt gehouden met de ingestelde minimale winst. Maar ik neem aan dat je geen HP2023 hebt aangezien je de ‘eenvoudige’ ROI flowkaart gebruikt.
Dank je voor je antwoord. Ik heb een Homey Pro 2023 en ik zal eens scrollen op de geavanceerde ROI algoritme. Ik ben meer van wat goed werkt, niet vervangen. Schijnbaar nu beter van wel. Heb ik weer wat te doen dit weekend.
Ik neem aan dat de geavanceerde ROI flow in deze topic staat?
1 Like
Ik lig alweer een paar dagen te stoeien en kom er niet uit, dus toch even vragen.
Kan het kloppen dat je de #SoC afterwards (%) en #Duration (minutes) zelf een variabelen voor moet aanmaken.
Zo ja, wat stel je in voor waarde voor beide?
Kan het kloppen dat de logica Is niet precies, dat deze niet meer bestaat?
Ik heb wel IS PRECIES of is kleiner/groter dan, maar kan de IS NIET PRECIES niet vinden.
Nee. Die komen uit de eerste flowkaart.
Dat is de kaart ‘is precies’, en dan omgekeerd
Sorry dat ik blond ben. Maar welke is de eerste flowkaart?
Ik zie een ROI flow kaart als je niet de HP 2023 heb en ik zie de Smart ROI flow kaart. Bedoel je dat je deze beide moet namaken of zie ik iets niet?
‘Nieuw ROI vermogen beschikbaar’ heeft de tags als output.
Dank je, het is gelukt. Moest er wel even door de handleiding van flows worstelen, maar uiteindelijk een youtube filmpje gevonden waar het uitgelegd wordt.
Ik ben/was echt wel even blond.
1 Like
Wij hebben hier momenteel 3 Sessy’s, tot kort geleden draaiden we die met ROI via een Advanced flow, nu hebben we het via de Sessy portal op ‘Sessyconnect’ staan.
Is dit een goede manier, of is het beter om dit te doen via een advanced flow, en zoja hoe kan ik die flow het beste maken? Heb even lopen zoeken maar kom er niet helemaal uit.
Het maakt niet uit of je dat via de portal of via Homey doet. Het resultaat is hetzelfde. Maar weet wel dat Homey alleen kan besturen in ‘open api modus’. Dus in SessyConnect modus kan Homey alleen loggen wat er gebeurt. Uitzondering daarop zijn de vermogenslimieten en lawaai instellingen. Die blijven vanuit Homey ook werken in SessyConnect modus.
1 Like
Wie heeft al een dashboard gemaakt met Sessy? Hier een voorbeeld van mijzelf:
1 Like
Ben ermee begonnen en uit aan het zoeken hoe ik eea toe kan voegen.
1 Like
Mooi! Maar, nee deze telt niet