Dat kun je o.a. met de laadmodus doen.
O ja?.. Sorry hoor had er verder ook niet nagekekenā¦
Maar zal er eens naar kijken waarschijnlijk doet hij dit dan wel de hele dag doorā¦ aan uit meldenā¦ Het zou mij er dan om gaan van he ik ben leegā¦ laadmodus geeft melding en he ik ben vol laadmodus geeft melding zodat hij niet naar de percentage kijktā¦
Bedankt voor info.
Ik zal ze eens testen met een notificatie en de tijd eens naast de 0 en 100% grafiek van sessy portal leggen en kijken hoe het dan isā¦
De Accu staat nu op 0% in sessy portal. Hij levert ook 0 Watt.
De eerste melding krijg ik wel āSTOPā maar de laatste nietā¦ āEMPTYā
Dit zijn alle system states die Sessy kan geven:
SYSTEM_STATE_INIT, SYSTEM_STATE_WAIT_FOR_PERIPHERALS, SYSTEM_STATE_STANDBY, SYSTEM_STATE_WAITING_FOR_SAFE_SITUATION, SYSTEM_STATE_WAITING_IN_SAFE_SITUATION, SYSTEM_STATE_RUNNING_SAFE, SYSTEM_STATE_OVERRIDE_OVERFREQUENCY, SYSTEM_STATE_OVERRIDE_UNDERFREQUENCY, SYSTEM_STATE_DISCONNECT, SYSTEM_STATE_RECONNECT, SYSTEM_STATE_ERROR, SYSTEM_STATE_BATTERY_FULL, SYSTEM_STATE_BATTERY_EMPTY, SYSTEM_STATE_OVERRIDE_BATTERY_UNDERVOLTAGE
Als de state niet EMPTY is dan is de accu (volgens Sessy zelf) nog niet helemaal leeg. Je kunt dus proberen nog verder te ontladen.
Blijkbaar doet hij dat nu niet meer in de sessy portalā¦ (Langer ontladen op die 0%) Ze hebben wel ff in tussentijd vanmorgen een nieuwe update gestuurd naar mijn sessy iets van 2.4.1?..
Update 2.4.1 betreft een update van de Homy/Sessy App
Dit is geen update van Sessy software (als ik het goed heb begrepen)
Hij heeft het bij mij op de kast geĆÆnstalleerd. Ik weet niet of je het probleem volgt anders moet je eerst even naar het forum gaan op sessy site:
Sessy laad langer door na de melding?..
@Daniel_123
Ik lees al een tijdje mee op de Sessy site en andere siteās die over Sessy gaan.
Het probleem van de afwijkingen van de SOC is algemeen bekend en al heel vaak besproken.
Met alle input van Robin op deze site kun je met Homey (bijna) alles oplossen en inzichtelijk maken.
Zelf stuur ik 3 Sessyās op een SOC tussen 3% en 97% en Emty en Full. omdat soms een accu met 95% SOC de status Full heeft.
Voorbeeldje van hoe de SOC kan fluctueren
Accu 1 heeft tot 97% opgeladen, paar dagen niet gebruikt en nu staat de SOC op 100% zonder dat erbij geladen is.
Ja oke maar als ik schakel op de 0% en 100% accuniveau is de accu niet vol of leeg. Dat is het probleem wat ik aankaart. Als accuniveau 100% is wat in de sessy portal aangegeven wordt kan sessy nog wel 2 uur doorladen op 2000 watt ik vind dit wel een dingā¦ Het strookt nietā¦
Vandaar zoek ik een andere waarde om op te schakelen dus wou ik full en empty doen maar die melding komt niet meerā¦ (Denk ik?..) omdat nu bij 0% de accu ook 0 watt geeft zoals ik snel getest heb dus hij zal nooit naar empty gaan.)
@Daniel_123
Ja als een accu nog 2 uur laad met 2000W gaat er nog 4 kWh in dat is wel een erg grote afwijking.
Maar gebeurd dit ook nog na een aantal keren volledig op en ontladen?
Mijn ervaring met de API aansturing is dat schakelen op Full/Empty niet goed werkt ( als ik meer verstand had van programmeren zou het probleem ws kleiner zijn )
Voordat de status Full is bereikt gaat Sessy heel langzaam laden waardoor er veel PV stroom toch naar het net gaat ipv naar een andere Sessy
Daarom gebruik ik sinds begin dit jaar zowel SOC als Full om laden te laten stoppen.
Maar gebeurd dit ook nog na een aantal keren volledig op en ontladen? Yes
Daarom stuurde ik je de link ook van het andere forum daar wordt het allemaal aangekaartā¦
Als je het eerste antwoord ik je link bekijkt zie je dat ik je daar ook al antwoord heb gegeven.
je hebt de Grafiek verkeerd begrepen.
De fout zit in je flow.
Om 14.22 uur geeft de grafiek geen 100% aan. zie blauwe lijn.
Je hebt volkomen gelijk, beter lezen kan echt geen kwaad,
Sorry voor mijn verkeerde antwoorden.
Respect voor je dat je het wel eerlijk toegeeft. Ik denk nu ook wel dat je weet wat ik bedoel nu en waarop ik nu schakelen wil. Niet meer op die 0% of 100% maar op full of empty. En als het echt moet en ik weet niet exact hoeveel lading er uit een volle sessy komt hang ik er een kilowattuurmeter tussen en ontlaad ik hem een keer.
Maar waar ik nu bang voor ben en dat weet ik nog niet zekerā¦ dat sessy een update heeft uitgevoerd in 2.4.1 die daar nu wel op schakeltā¦ Maar de grafiek waar ik het over had in het andere forum dat die uit de pas kon lopen die gaat dan nu wel goed lopen als ze sessy bij 0 en 100 aan of uit zettenā¦ maar ik durf dit niet allemaal met zekerheid te zeggen. Moet het eerst testen. Dan wordt het beter en minderā¦
Wat ik nu eerst testen wil of deze functies nog werken?..FULL EMPTY en dan ga ik kijken om hoe laat ik die notificatie krijg in homeyPro. En dan ga ik kijken in de grafiek van sessy wat sessy doet en gedaan heeft op die en na die tijdā¦ laden/ontladen of aan/uit gaan.