[APP][PRO] SESSY Thuisbatterij

Dank voor de waardevolle reacties.
Ik weet idd dat accu’s nog niet rendabel zijn, maar je kunt wel proberen het gunstigste model te benaderen.

Da’s duidelijk, maar ik zou bijv. een losse Sessy accu willen kunnen kopen na 5 jaar, want: accu versleten, maar omvormer kan nog 5 tot 10 jaar mee.

Denk het ook. Waarschijnlijk met hetzelfde doel als bij Zonneplan (zie hieronder).

En dank voor de Roi en Nom uitleg, Robin!

@Torch bedankt voor je toelichting en zienswijze, heel reëel.

Nee, ik ben het type “lezer”. Heb 'n paar stukjes bekeken, maar toen ik “sponsored by Zonneplan” zag ben ik gestopt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Interessant leesvoer:

Bijvoorbeeld:

Zonneplan (toevallig mijn huidige leverancier) zegt dat met hun 10kWh accu €1000 p/j aan inkomsten mogelijk zou zijn,
Terwijl ze zelf op de onbalans-, en (vele) andere martkten voor niet-particulieren, minstens €3000 tot €4000 zouden kunnen binnen"harken", met mijn accu. Zie de link onderaan.

Binnen 5,5 jaar kun je kiet spelen zeggen ze ook, maar dan is die accu ook al (lang) over zijn gegarandeerde levensduur heen lijkt mij? Dat schiet niet erg op vind ik. Dan verdien je er €0 mee. En dat klopt ook, accu’s voor de particulier zijn nog niet rendabel.